باند‌های جرائم سازمان‌یافته در سوئد حامیان مالی پ ک ک

آژانس اطلاعات سوئد اعلام کرد تروریست‌های پ‌ک‌ک برای انجام فعالیت مجرمانه با کمک باند‌های سازمان یافته نیاز‌های مالی و پولی خود را تامین می‌کنند.

آژانس اطلاعات سوئد (SEPO) اعلام کرد سازمان تروریستی «پ‌ک‌ک» در سوئد برای انجام فعالیت‌های مجرمانه با کمک باند‌های سازمان یافته به «جمع‌آوری خراج» اقدام و نیاز‌های مالی و پولی خود را تامین می‌کند.

به گزارش روزنامه جمهوریت، «سوزانا ترهورنینگ»، معاون رئیس اداره مبارزه با تروریسم سرویس امنیت داخلی سوئد در مصاحبه با تلویزیون دولتی سوئد SVT گفت: سازمان تروریستی پ. ک. ک منابع مالی قابل توجهی را در کشورش تامین می‌کند. البته نمی‌توان گفت میزان جمع آوری کمک‌های مالی و پولی توسط حزب کارگران کردستان چقدر است.

ترهورنینگ با بیان اینکه آن‌ها دائم برای شناسایی افرادی که واقعاً مرتکب جرائم سازماندهی شده اند به تعقیب و مراقبت ادامه می‌دهند، خاطرنشان کرد هفته گذشته فردی را که در حال جمع آوری کمک برای سازمان تروریستی PKK از اصناف و محل کار‌های مختلف بود، دستگیر کردند.

«اسکار استنستروم»، مذاکره کننده ارشد سوئد برای عضویت این کشور در ناتو، در ۲۹ ژانویه در مصاحبه با رادیو دولتی سوئد SR گفت: در سوئد، باند‌های جرائم سازمان یافته برای پ. ک. ک منابع و کمک‌های مالی تامین می‌کنند. بر خلاف فنلاند، پ. ک. ک به منابع مالی بیشتری در سوئد دسترسی دارد.

سوزانا ترهورنینگ در پاسخ به سوال مجله صنعتی داگنز مبنی بر اینکه آیا فکر می‌کنید آژانس اطلاعات سوئد اقدامات کافی برای مقابله با فعالیت‌های پ. ک. ک در سوئد انجام می‌دهد، پاسخ داد: بخشی از فعالیت‌های ما مبارزه با این نوع جرائم است و ده‌ها سال است که ادامه دارد. قانون جدیدی از تابستان امسال اجرایی خواهد شد و براساس آن عضویت و مشارکت در سازمان‌های تروریستی ممنوع خواهد شد.

او در پایان نیز اعلام کرد انتظار می‌رود با اجرایی شدن قانون مورد نظر تعداد تحقیقات ابتدایی افزایش یابد. مراحل اولیه در خصوص مظنونان پیگیری امنیتی انجام می‌شود. پیش از رسیدن به مرحله نهایی این گروه‌ها به روند افراط گری و آغاز حملات علیه مردم، عملیات خود را برای مبارزه با تهدیدات آغاز خواهد شد. قانون جدید کسب مجوز مداخله برای پیشگیری از عملیات و اقدامات سازمان تروریستی را تامین خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار