ریسک سرمایه‌گذاری در بازار ارز بالا رفت!

به گفته کارشناسان اقتصادی، تجارت ارز در شرایط فعلی یک نوع سوداگری مستقیم اقتصادی محسوب می‌شود و ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز بسیار بالا رفته است.

این روز‌ها بازار ارز با توجه به التهابات موجود و دامنه اثرگذاری آن بر سایر بازارها،  در کانون توجهات مردم و فعالان اقتصادی قرار گرفته است. روند افزایشی نرخ ارزی که با ثبت رکورد‌های تاریخی از مرز ۵۰ هزار تومان به ازای هر دلار در بازار غیر رسمی هم عبور کرده است. مسیری که رشد آن حتی در روز‌های تعطیل و در ساعت‌های نیمه شب نیز متوقف نشده است!

فضا سازی نرخ ارز

آقای توکلی معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران با حضور در رسانه ملی ضمن اشاره به برخی فضا سازی‌ها در زمینه ارز مطرح کرد: باید این را بپذیریم که کشور در شرایط خاصی بوده و دشمن به دنبال سوء استفاده از فضا‌سازی ها است تا بتواند به کشور لطمه بزند که بخشی از آن مربوط به فعالیت رسانه‌ها و فضای مجازی است. اما اینکه در روز‌های تعطیل این افزایش را شاهد هستیم یک اتفاق نادر در کشور است که جای تامل دارد. انتظارات تورمی که القا می‌شود یک عامل موثر در روند افزایشی نرخ ارز است.

نرخ ارزی که به گفته مسئولان با واقعیت‌های بنیادین اقتصادی کشور هم فاصله دارد؛ در این خصوص آقای محمد فرزین رئیس کل بانک مرکزی می گوید: فضای روانی که به وجود آمده است با آن چه در دنیای واقعی در طی این روز‌ها محقق شده بسیار متفاوت است. آمار ۹ ماه بانک مرکزی نشان می‌دهد حساب کالایی کشور یعنی صادرات منهای واردات ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار مثبت است.

حالا که نرخ ارز توسط مسئولان، غیر واقعی خوانده می‌شود سوالی که ذهن همگان را درگیر می‌کند این است که واقعیت نرخ ارز چگونه محاسبه می‌شود؟ موضوعی که آقای شقاقی کارشناس اقتصادی درباره آن این گونه می‌گوید: برای نرخ ارز چند شاخص مهم است؛ اولین شاخص بحث بدهی خارجی هر کشور بوده، مورد بعدی بحث بدهی داخلی کشور است، سومین بحث نسبت نقدینگی به تولید ناخالصی هر کشور است که مورد بررسی قرار می‌گیرد و شاخص چهارم بحث قدرت دلاری حجم نقدینگی اقتصادی کشور است که در کل همه این شاخص‌ها برای کشور ما گویای این است که وضعیت اقتصاد کلان کشور قابل کنترل است.

نرخ ارز

اما  این روز‌ها نرخ ارز در بازار‌های غیر رسمی از واقعیت‌ها بسیار فراتر رفته و به گفته بسیاری از کارشناسان این حوزه حباب آن در حال ترکیدن است و این یعنی هر لحظه امکان بازگشت به نرخ‌های واقعی بیشتر خواهد بود. بازار ارزی که دبیر سابق کانون صرافان آقای ترکاشوند با تاکید بر حساس بودن آن می‌گوید: بازار ارز بازاری حرفه‌ای و حساس است. افراد تصور نکنند اگر پولی دستشان آمد می‌توانند خریدار وارد بازار شوند و به راحتی خرید کنند و سود ببرند.

افراد با سرمایه خود وارد بازار ارز نشوند!

به گفته کارشناسان اکنون که تب بازار ارز بالا رفته برخی افراد از اقشار مختلف جامعه برای سرمایه گذاری این بازار را انتخاب کرده اند؛ آقای بغزیان یکی از کارشناسان اقتصادی با اشاره به خطرات سرمایه گذاری در بازار ارز می‌گوید: اقدامات بازرگانی ما انتظارات تورمی را ایجاد کرده که باعث می‌شود افراد برای اینکه خود را از تورم نجات دهند به سراغ بازار‌های دیگری می‌روند.

او در ادامه افزود: مردم باید بدانند بازاری که یک روزه می‌تواند ضرر زیادی به یک فرد بزند، ارز و طلا است. توصیه من این است که با سرمایه خود وارد بازار ارز نشوند.

تجارت ارز در شرایط فعلی یک نوع سوداگری مستقیم اقتصادی محسوب می‌شود

آقای سیاوش غیبی پور استاد دانشگاه و کارشناس حوزه ارزی نیز در زمینه سرمایه گذاری در بازار ارز و میزان ریسک این نوع سرمایه گذاری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد: تجارت ارز در شرایط فعلی یک نوع سوداگری مستقیم اقتصادی محسوب می‌شود؛ زمانی که همه افراد به دنبال سرمایه گذاری در بازار ارز باشند تقاضا در این بازار افزایشی می‌شود و این یعنی دامن زدن به التهابات این بازار و نکته مهم‌تر  این اقدام یعنی کاهش قدرت ارزش پول ملی و به عبارتی قابل لمس  تر یعنی با دست خودمان به چرخه اقتصادی کشور آسیب زدن!

به گفته این کارشناس اقتصادی، ریسک بازار ارز بسیار بالا است همان طور که ضریب افزایش آن بالا بوده جهش و سقوط آن نیز ضریب بالایی دارد و به عبارتی زیان و سقوط در این بازار از سود‌های گذرا قطعا بیشتر است و بازار ارز اصلا برای سرمایه گذاری توصیه نمی‌شود.

اما  موضوع  روند روبه رشد  نرخ  ارز موردی است که با کمی بررسی در سال های  ۹۷ و حتی زمان پذیرش قطعنامه جنگ میان ایران و عراق ریزش های سنگین پس از صعودهای شتابی را یادآوری می کند؛ ریزش هایی که زیان های شدید را به افراد سرمایه گذار در این حوزه تحمیل کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
اقایون مثلا مسئول به اسم افزایش تولید و طرح توسعه از بانک میلیارد وام میگیرن همه رو میرن دلار میخرن کجای کاری !!! انقدر که حمایت از تولید میکنین اخرش ببین پول وامهای بانک کجا رفته دیدم که میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
انشاءاللہ ھمہ سرمایہ ای کہ از این راہ بہ دست اوردن مافیای بی شرف و دلالھا و کسانی کہ میریزن تو بازار ارز و مثل یابو دلار دپو میکنن آتیش بگیرہ یک جا بہ حق نالہ ھای مردم ضعیف و مظلومی کہ شرمندگی خانوادہ رو دارن میکشن
یا ارحم راحمین آمین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۵۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
نرخ ارز و قیمتشو کی تعیین میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
فک کنم ارزه و تقاضا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
به نظر من پشت این باری دلار مدیران بانکی گذشته وبعضی صرافان ما اگر دلار را از برنامه اقتصادی کنار بزنیم وفقط دلار را به دلالان دلار بفروشیم ویک ماه خرید دلار قطع واگر هم اتفاق بیافتد با قیمت بالا صرافان وبانکها بفروشند وموقع خرید ازنرخ واقعی جهانی استفاده کنند هم به این شکل میشود نقدینگی را کم کرد وهم کمر پشتیبانان مغرض دلار را بشکنند
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۹:۲۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
هیچ پولی داخل بانک نباید گذاشت . مردم حتی اگر میتوانند سنگ بخرن و انبار کنند بهتر است از اینکه پول دربانک بگذارند. کشوری که درسال چندین بار تورم نقطه ای بالای ۲۰ درصد دارد و درآخر سال بعضی از اجناس ۲۰۰ درصد گران می‌شود. ونرخ ارز در ۳ سال ۲۰۰ درصد افزایش می یابد فقط باید خرید . هرچه می شود باید خرید تا از فقر نمرد. بهترین راه خرید ارز و طلا و محافظت شدید از آنهاست . چون دولت به بی حجابها از دزدها و اختلاص گرها حساس‌تر است . پس اول خرید طلا ، ارز ،زمین ، مسکن، آهن ، لوازم یدکی ، قبر مصالح، ابزار آلات ، سوخت ، سنگ ، آجر و بعد حفاظت شدید . پول در بانک گذاشتن مساوی با کم شدن ارزش پول و بدبختی . ما که نداریم هر کی داره هر چی میتونه بخره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
شما چرا از این کانال های دلال ها استفاده میکنین ؟
پول باید بیاد به سمت بورس
تنها بازاری که عقب هست و رشد نکرده
درباره ی دارایکم هم یه پست بذارین اگه شرافت دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
این دولت توان مقابله با تورم را ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
دقیقا
خدا دور دومش رو ب خیر بگذرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
به جای این گزارش های مسخره و عمدی علت افزایش دلار را بررسی کنید اگر ذره ای احساس مسئولیت رسانه ای دارید باشگاه خبرنگاران جوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
پارسال تو همین خبرگزاری گفتم تا میتونید دلار و طلا بخرید. پخش نشد الان هم پخش نمیشه. ولی چیزی که معلومه روند نزولی ارزش پول ملی و افرایش قیمت دلار و طلاست. که اولی واقعی و دومی به تبع اولی بوجود اومده. در اصل دلار گرون نشده ارزش پول ما پایین اومده. خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
حقگو
۱۵:۴۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
دست به دامن این بنده خدا شدند بلکه با این حرفها جلوی سیل خرید دلار و سقوط پول ملی را بگیرند. غافل از اینکه شدند چوپان ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
خدا لعنت کنہ کسانی کہ ارز دپو کردن و بہ این آشفتگی دامن زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
چندین ساله که میگین ارز حبابه این حباب پدر مردم رو درآورد آقای رئیس جمهور بیا درست کن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۵۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
خدا به دادمون برسه . با این تحلیل های که نمی دونیم از کجا میاد . سال دیگه نمیشه حتی نون خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
سلام باشگاه خبرنگاران جوان لطفاً
یه گزارش هم از دادگستری به جهت مهریه وسکه هایی الان قیمتش سر به فلک کشیده تهیه کنید چونکه دوستان در دادگستری ظاهراً خبر ندارند به راحتی حکم میدهند آیا واقعا کسی توان پرداخت 10سکه رو در این وضعیت داره که قاضی دادگاه معمولا بالای 100تا سکه به اجرا میگذارند احتمالا حواسشون نیست لطفاً شما بهشون یادآوری کنید که رفته بالا شاید انصاف داشته باشند حداقل کمتر بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
ریسکش فقط اینه که خوب سود می کنی مرد حسابی اخه مگه روزی پایین اومده تا ریسک داشته باشه اتفاقا بی ریسکترین دلار هست نسبت به بورس و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
پرداخت حقوق ها نجومی به مدیران ومسئولین را متوقف کنید مردم ایران را برای حکمرانی خودتان به ذلت نکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
دلار شده 60 هزار تومن تبریک به دولت انقلابی و طرفدارنش با این تورم و کنترل قیمت
Iran (Islamic Republic of)
زمان ب
۱۴:۲۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
خب خدا رو شکر، حالا حتی دلار بشه ۵۰۰ هزار تومن مشکلی ندارم چون تمام مشکلات مالی من با این سخنرانی حل شد.
فقط حیف نبود این سخنرانی کوبنده زود تمام شد وگرنه دلار بر می گشت به قیمت ۳.۶۰۰ تومن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
مث آدم با دنیا روابط درست داشته باشین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس1
۱۴:۱۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
خدا عاقبت همه ما رو بخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اینم از دولت آقای رییسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
باشه حاجی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
چه خبر از قیمت دلار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
(اما موضوع روند روبه رشد نرخ ارز موردی است که با کمی بررسی در سال های ۹۷ و حتی زمان پذیرش قطعنامه جنگ میان ایران و عراق ریزش های سنگین پس از صعودهای شتابی را یادآوری می کند؛ ریزش هایی که زیان های شدید را به افراد سرمایه گذار در این حوزه تحمیل کرد.)
این جمله بوی کاسه زهر می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
خدا ریشه این مسئولین بی لیاقت بکنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۵۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
حباب طلا و دلار دروغ است
دلار مثل قیمت پراید حالا حالا ها افزایشی خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۳:۵۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
کدام ریزشی شما سراغ دارید که دربلندمدت اونهم نه بیشتراز شش ماه تبدیل به رشد وصعود نشده باشه ده بار دلار ریزش بقول شماشدیدکرده اما نتیجه چه بوده جز اینکه الان بیست برابر ریزش اولی پونزده برایر ریزش دومی ده برابر ریزش سومی پنج برابر ریزش آخری مثلا شده خب اینبارم اگه ریزش کنه دوباره شش ماه بعد جبران میکنه و این رشد و ریزش تا زمانیکه دولت کسری بودجه داره ادامه خواهد داشت که میبره بالا میفروشه میاره پائین میخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
به عنوان یک جوان انقلابی به شدت به وضع اقتصادی انتقاد دارم خسته شدیم به خدااا
ی فکری ب حال ما کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
درد واقعی بانک مرکزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
افزایش قیمت دلار توطئه استکبار جهانی است
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۳:۳۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اين وضعيت تا كي مي خواهد ادامه پيدا كند مردم بيچاره شدند دست به هيچ كاري نمي شود زد دولت مردان شعار نديد واقع گرا باشيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
هیشکی مجرم و مقصر نیس
مردم سمت دلار و طلا و خودرو و مسکن هجوم آوردن فقط و فقط به دلیل حفظ ارزش پول
همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
دلار میشه 3 هزار تومان . در خواب
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۱۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
شما هم طبق معمول، انکار کنید.... داره گرون نمیشه آره همون 4200 هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
باشه شما راس میگید
میشه یه لطفی کنید یه سر به بازار طلا بزنید یا اونم غیرواقعی
یعنی واقعا نمی‌فهمید دلار الان داره از طلا خط میگیره!!!!!
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
باشه شما راس میگید
میشه یه لطفی کنید یه سر به بازار طلا بزنید یا اونم غیرواقعی
یعنی واقعا نمی‌فهمید دلار الان داره از طلا خط میگیره!!!!!
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۳:۱۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اقتصاد کشور بیمار هست که دلار هر روز داره رکورد تازه ای خلق می‌کنه .
Iran (Islamic Republic of)
يوسف
۱۳:۰۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
خدايا ، براي تو كه كاري نداره به حرمت بزرگان درگاهت، دلار را از پادشاهي بينداز- الهي آمين
Iran (Islamic Republic of)
کامران وکیل
۱۳:۰۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
یک راه حل هست، اقای مخبر را بگذارند رییس جمهور امریکا، دلار میشود هزار تومن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
خدایا خودت کمک کن بیچاره شدیم روز به روز داریم فقیر تر میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
هجوم به بازار ارز توسط کسانی که واقعا نیازی به آن نداریم مثل من وشما نوعی آشامیدن خون مردم است ودست بردن درسفره مردم ودزدی مخفی است
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۴:۴۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
بله عین واقعیته خداوند دلال ها و محتکرین دلار و طلا ماشین رو لعنت کنه
Iran (Islamic Republic of)
***
۱۲:۱۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
یعنی کارشناسان میگن دلار میشه 7 تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
صد من بده آش به همین خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اصلادر نهایت اعتماد به دولت یک درصد قیمت دلار در بازار غیر واقعی هست فعلا همین یک درصد قیمت دلار با حباب کمر قشر ضعیف و متوسط را شکاند اگر قدرت و لیافت دارید شما جلوی افزایش فیمت دلار را در بازار غیر رسمی بگیرید و یا از سمت خودتان استعفا بدهید بروید دنبال کاری دیگر که اگر به مردم منفعت نمی رسانید حداقل با مدیریت ضعیف تان به مردم ضرر و خسارت نرسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
غلامعلی مهدی پور
۲۲:۰۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
خدا پدرتون را بیامرزه ،جرآت دارین جلوی بازار ازاد ارز را بگیرین چیه؟خود دولت عامل اصلی تورمه؟والا چرا مثلا ارز میشود شصت بانک مرکزی قیمت میزنه پنجاه ؟چرا نمیزنه ۱۵تومان ؟مشخصه عامل اصلی تورم ارز و سکه و طلا خود دولته ومطمئنا اجناس دیگر مثل خود رو و لواژم ساختمان وخورا ک و پوشاک میره بالا .ماشین دویست و هفت زیادی قیمتش ۲۰۰تومانه ،چرا مردم باید یک میلیاردو دویست این ماشین را بخرن؟مسبب افزایش قیمت خودرو هم خود دولته .خسته شدیم بخدا ؟خدا ذلیل و خوار کنه هرکی که داره بخون شهدا و این مردم خوب خیانت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
چاپ پول و افزایش حقوق رو متوقف کنید
بجاش تولید رو افزایش بدین.مالیات تولیدی هارو هم‌کاهش بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
مواظب باش مغزت منفجر نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
نرخ روانی نرخ کاذب...تجربه نشان داده نرخ واقعی همین هست که در بازار آزاد هست بقیه فقط حرف و باد هواست همیشه بازار به نرخ ارز آزاد واکنش نشون میده روانی و کاذب سرش نمیشه بهتره دولت و بانک مرکزی فکر چاره باشن نه حرف درمانی و خلق واژه‌های جدید برای توجیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
دلار شده 60هزار تومن بعد میان میگن نرخ کاذبه،حبابه،...
فعلا همین کاذب و حباب شده نرخ اصلی بازار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
بله قیمت واقعی کف بازار هست همیشه این بوده که شما فقط سعی کردین با اخبار غیرواقع عملیات روانی راه بندازین و مقصر رو بقیه نشون بدید و قیمت‌هاتون هم کذبه ،چون همیشه قیمت اصلی بالاتر بوده خیلی هم بالاتر از خودرو و ارز بگیر تا بقیه‌ش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
فریبزر عرب نیا آفرین. جواب ربع پهلوی دماغ دراز رو عالی دادی.مردم هم از بازیگران وطن دوست حمایت میکنند و دوستشان دارن.

مرگ بر خاندان پهلوی. مرگ بر آمریکا.مرگ بر نوکران آمریکا. مرگ بر ایرانیهای غربگدای نفهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
تا وقتی چاپ پول بدون پشتوانه هست تورم هم هست گرونی هم هست

دولت رییسی برای خودش خرج تراشیده .معلومه که به مشکل میخوره

رتبه بندی فرهنگیان با ۳۸ هزار میلیارد تومن بودجه در ۶ ماه
۱۰ برابر شدن حقوق ۱ میلیون سرباز با ماهی ۵ هزار میلیارد تومن
تعرفه پرستاران با ۶۰ هزار میلیارد تومن بودجه
یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ تومنی با بودجه ماهیانه ۲۴ هزار میلیارد تومن

این ۴ مورد فقط گوشه ای از بریز بپاش و حرکات پوپولیستی دولت آقای رییسی بوده که بقیه دولت‌ها از ترس تورم انجام ندادن.حساب کنید ببینید در حالی که تولیدی نبوده اینهمه پول چجور چاپ شده و چجور باید خرج بشه که مشکل درست نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اگر کار دشمنه چرا چکار میکنید پس وقتی امور مملکت دست ادمای که تخصص ندران می افته میشه همین
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۱۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
خداییش دشمن اصلی ملت نمایندگان محلس هستند که عرضه برحورد با مسیولین بی کفایت رو ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
زر مفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
این همه دروغ چیا میگین فقط بلدین بگین کار دشمن است از خود سلب مسئولیت کنید مردم را چی فرض کردید
یه ذره وجدان و احساس مسئولیت داشته باشن مسئولین اقتصادی این وضع بود نمیاد تو کشور ولی فقط وجود یه دشمن فرضی را یاد گرفتن تو دانشگاه کاری بلد نیستند انجام بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
جان من ول کنید حرف رو چاره مشکلات اقتصادی مردم کنید.بابا دیگه خسته شدیم.جدی جدی بلد نیستید برید کنار تا ۴نفربلد کار اقتصاد بیان
Austria
یه بنده ی خدا
۱۰:۵۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
تحلیل جالبی بود ولی به این فکر کردید که مردم ارزشون رو از شما تامین نمیکنن و خیلی از بخش نیاز ما از بازار سیاه تامین میشه ، حداقلش با سند های پرداخت مالیاتیمون که میتونستید این رو درک کنین؟
دومین مورد صراف های ترکیه و هرات و کانادا ریال میگیرن و دلار میدن و برخلاف صراف های ایرانی که امروز پول دلار رو میگیرن چند روز دیگه بعد مدارک میدن با نرخ علی الحساب اینجوری کار نمیکنن و نقد میگیرن و چند دقیقه بعد پول تو حساب ، میگید نه قیمت پرداخت های خارجی صرافی های مشهورتون که مجوزم دارن بررسی کنین بعد ببینید این نرخ واقعی یا نه؟
به نظرم اون چیزی که وجود داره در انتها نابودی ریال ایران با عدم اعتماد مردم به این پول شما حتی رفتار مردم برای خرید سهام شرکت هایی که صادرات و دریافت دلار دارنم بررسی کنین به این نتیجه میرسید.


هیچی اندازه نگه داشتن ریال و بها دادن به این پول بی ارزش توی برهه ی فعلی زیان اور نیست ، سر ماه محصول فروختیم با یورو گفتیم نهایت بشه 57 دیروز هر یورو رو برای پرداخت قبض خریدیم 62 یعنی علاوه بر پوشش کاملا هجینگ ارزی و عدم کفایتش یه چیزیم از جیب دادیم.
البته برای دولت که مهم نیست ارزش افزودشو میگیره در نهایت و پولدار میشه ، نفتشو میفروشه و دلار میگیره
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۴۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
تنها بازاری که در این کشور هیچ ریسکی ندارد و سراسر سود و فایده است "بازار ارز" است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
تا به حال کسی از بازار ارز و طلا ضرر نکرده است.
این حرفها دلخوش کردن خودتان و خر کردن مستندانی است که تحمل هیچ ریسکی برایشان باقی نمانده است.
با شعار و حرف کشور اداره نمی شود از روشهای روسیه استفاده کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
بابا شما دیگه کی هستن مردم دارن جون می دن زیر فشار اقتصادی فقط توصیه دارین؟!!!!!!!!!!!!!!!!:))) خدایا یا مرگ ما رو برسون یا اینا آخه یعنی ما متوجه هستیم این افت ارزش ریال مال کثافت کاری تولید نقدینگی بانکها هست که بجای بردن سرمایه های اندک سمت بخش تولید کل اون رو یا دارن دلالی می کنن و مال سازی شدن بنگاه بجای بانک یا کم می یارن خلق پول و زدن جیب یک ملت بانک مرکزی دولت فخیمه هم که اظهار دولت مستضعفان می کنه چشم رو بسته اجازه تام داده بهشون آره مردم رو اینجوری با چشم پایین نگاه می کنید جاش بد آسیب می خورید ما می دونم اینا از کجا داره آب می خوره این دولت هیچ کاری براش نمی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اون چیزی که خرید و فروش میشه رو میگین غیر واقعی واقعا خودتونو به خواب زدید.
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۱۰:۲۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
تجربه این سالها ثابت کرده قیمتی که بالا می رود دیگه پایین نمیاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
زمانی دلار شد 5000 تومن،روحانی میگفت مردم دلار نخرید ارزون میشه!!!!!......حالا دلار شده 54000 تومن!!!!بازم نخرید ارزون میشه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۰:۲۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
باشه ، همه اشتباه میکنن فقط شما درست میگید

اگر دلار الکی رفته بالا . ماشین ایرانی تارا چرا 900 میلیون شده است ؟

چرا تخم مرغ شونه ای 100 تومنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناششناس
۱۰:۱۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
تو کشور ما پول کشور که باید برای آن ارزش آفرینی شود فقط دست دلال و سوداگر هست و برای پول کشورهای دیگر خرج میکنند . شما پول داشته باش سیستم اشتباه اقتصادی کشور ما پول روی پولت
میگذارد چه در بانک بگذاری چه در دلالی . اما تولید گران صنعتی و کارگران که صبح تا شب برای پول کشور زحمت میکشند و ارزش پول کشور بدست زحمت اینها زیاد میشود فقیرترند و هزاران مشکل برای جور کردن سود اقساط وام برای پولداران و دلالان . اما پولداران و دلالان برای پول کشورهای دیگر حاضرند پول کشور را به فنا بدهند . کاش مشکلات ریشه ای حل میشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
چقدر صحبت هاشون بی محتوا و ضعیف بود !
خونون این مطلب رو به هیچ کس توصیه نمیکنم اتلاف وقته .
هیچ برنامه ای واسع ی کنترل دلار وجود نداره ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
مسئولین محترم خوب میدانند که حجم نقدینگی کشورمان چقدر است بنابراین نیمی از این نقدینگی کافیست تا مانند سیلی ویرانگر ، به هر عرصه که ورود کند تخریب کند !!!
امروز ارز و طلا. فردا سایر موارد
بنابراین بهترین و اولین اقدام مهار و مدیریت نقدینگی های لجام گسیخته در جامعه است!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
فعلا نقدینگی رفته در بورس.شما باید یه راهی برای مهار نقدینگی پیدا کنید. این پیام رو که دیدم یاد دلار یازده تومن افتادم طرف میگفت من که دلار ها رو دادم رفت حالا دیگه اگه میخواید ریسک کنید خودتون میدونید.امروز نقدینگی تبدیل شده به راه درآمد برای افراد سودجو حالا این افراد میتونند از دندون پزشک،معلم بگیر تا یه کارگر ساده باشند که در صف دلار می ایستد. بقیه مردم چی ؟ برن بمیرند!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اره ریسک دلار بالاست
پولتون رو ببرید توی بورس بدون ریسک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
زندگی مردم را به بازی گرفتید خدا ازتون نگذره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
به چه دلیل باید به کسانی که نیازی به ارز ندارند ، باید اصلا ارز فروخت ؟ به چه دلیل باید پشتوانه پول کشور که طلا است را به مردم فروخت ؟ تمام این ها میشود کاهش ارزش پول ملی و افزایش تورم،کشورهای دیکر با این نرخ بالای تورم و کاهش ارزش پول مثل ایران ، خرید و فروش ارز مثل ایران به خصوص جرم است ، طلا هم هیچ جا نمیدهند مردم ببرند انبار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اگه دولت بخواد میتونه جلو کسی که صفحه فردایی رو باز کرده شناسایی کنه و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
همه چیز حباب ماشین حباب سکه حباب گوشت حباب ما خودمون هم حبابیم تو حباب داریم زندگی میکنیم هر روز استرس هر روز گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
بازار غیر رسمی
بازار اصلی
تکیه بر صنایع وارداتی خارجی
صادرات منابع خام
میشود وابستگی.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۹:۲۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
بعله . پولتون رو بگذارید در بانک تا بانک‌ها باهاش دلار و سکه بخرند! شما ریسک نکنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اخه در نهایت نرخ ارز در 40 سال گذشته افزایشی بوده
اگر هم الان با شیب زیاد افزایش پیدا کرده ولی در اخر
شاهد بودیم هیچوقت نرخ ارز به قیمت نهایت 6 ماه قبل
ویا یکسال قبل نیامده
نتیجه اینکه این کارشناسان چرت و پرت می گویند
یکبار مثال بیاورند که چه زمانی نرخ ارز پایین امده
زمان قطعنامه هم فقط یک مدت کوتاه چند روزه
پایین امد ونهایت روند افزایشی نرخ ارز را همیشه
شاهد بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
وقتی بورس رو به زور پایین نگه میدارین یعنی مردم برن بازار ارز ... چقدر دو رو هستین!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
این سوداگری توسط خود سازمانهای دولتی وشرکتهای خصولتی انجام میشود برنج وارداتی وگوشت چطور تا دلار در بازار آزاد گران می‌شود کمیاب سپس با افزایش قیمت روانه بازار می گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اگه این نرخ ها فضاسازی رسانه های دشمنه چرا خودتون تو فضای مجازی نرخ دلار رو اعلام نمی کنید؟ آیا به جز اینه که همه این قیمت سازی ها کار خود دولت برای تامین کسری بودجه س؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
فعلا که این گرانی دلار کاملا به نفع دولت تمام شده . دولت قبلی با بورس خزانه اش رو پر کرد این دولت هم با گران کردن دلار و مایحتاج مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
تجربه من با ۴۴ سال سن میگوید هر چه که شما بگویید اگر برعکسش عمل کنم کاملا درست در می اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
هه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
باشه حتما در بازار ریال سرمایه گذاری میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اصلا خرید و فروش سکه و دلار معنی ندارد .... تو کدوم کشور اینجوری ارز میخرن و میفروشن ..... وقتی قانون درست درمونی نباشه همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
بیشتر این تاثیرات از فضای مجازی خارجیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
پول ایران بی ارزش شده ومردم سریعا پول را به اجناس دیگری تبدیل می کنند تا کمتر ضرر کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اولین رئیس جمهور ایران که من میبینم در چهار سال اول توفیق دوبرابر. کرذن قیمت ارز به دست اوردن بر طبل شادانه بکوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
فقط ایجاد پول مشترک با همسایگان. ایران باید حداقل از برزیل و آرژانتین در این مورد بخصوص الگو برداری کند. هر روز که می گذرد ایران با این پول ملی بازنده تجارت هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
آره راست میگه سرمایتون رو ببرید بخوابونید تو بانک تا به معنای واقعی پودر بشه
دیگه مردم این حرفای شمارو باور نمی کنند بیخودی زحمت نکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
خدایا یه دونه از این ریزش ها که در مطلب بالا می گه برای ما نازل کن الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
جمله معروف رئیس جمهور مورد علاقه صدا و سیما
خدا رو شکر ما رئیس جمهور نشدیم که دلا 5 هزار تومن بشه
Iran (Islamic Republic of)
زنبور
۰۸:۱۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
کی از شرایط خاص و حساس خارج می شیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
با این قطار پیشرفت فقط ریال است که ریسک پذیر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
از پذیرش ریال معذوریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
به زودی ریال از چرخه زندگی مردم حذف میشه ! و مردم با دلار زندگی و معامله می کنن ! الان اکثر مردم دیگه ریال رو برای معاملات نمی پذیرند .
آخرین اخبار