رونمایی فیسبوک از نسخه پیشرفته Chat GPT

فیسبوک از نسخه جدید هوش مصنوعی مورد استفاده خود در برنامه هایی مانند GPT Chat رونمایی کرد.

متا، مالک فیسبوک روز جمعه از نسخه جدید هوش مصنوعی مورد استفاده خود در برنامه هایی مانند GPT Chat رونمایی کرد و گفت که به محققان این امکان را می دهد تا راه حل هایی برای خطرات احتمالی این فناوری بیابند.

متا نرم‌افزار هوش مصنوعی خود به نام LLaMA را مدلی «کوچک‌تر و با عملکرد بهتر» توصیف کرد که برای کمک به پژوهشگران در پیشبرد کارشان طراحی شده است، چیزی که می‌تواند به عنوان انتقادی پنهان از تصمیم مایکروسافت برای انتشار گسترده این فناوری در نظر گرفته شود.

برنامه نویسی مخفیانه پشتیبانی شده توسط مایکروسافت،  توانایی ایجاد متون بی نقص مانند مقاله یا شعر، تنها در چند ثانیه با استفاده از فناوری را دارد.

فناوری LLM بخشی از زمینه آن به عنوان هوش مصنوعی مولد شناخته می شود که همچنین شامل توانایی عمل بر روی تصاویر، طرح ها یا کدهای برنامه نویسی تقریباً فوری بر اساس یک درخواست ساده است.

مایکروسافت همکاری خود را با OpenAI، خالقان ChatGPT تعمیق کرد و در اوایل ماه جاری اعلام کرد که این فناوری در موتور جستجوی Bing و همچنین مرورگر Edge یکپارچه خواهد شد.

گوگل با مشاهده یک تهدید ناگهانی برای تسلط خود بر موتورهای جستجو، اعلام کرد که به زودی زبان هوش مصنوعی خود را با نام Bard راه اندازی خواهد کرد.

با این حال، گزارش‌های مربوط به آسیب‌پذیری‌ها در ارتباطات با ربات چت موتور بینگ مایکروسافت، از جمله تهدیدات و صحبت در مورد تمایل به سرقت کد هسته‌ای، به طور گسترده منتشر شد و این تصور را ایجاد کرد که این فناوری هنوز آماده نیست.

متا خاطرنشان کرد که اگر محققان بتوانند دسترسی به این فناوری گران قیمت را بهبود بخشند، این مشکلات که هوش مصنوعی از طریق ربات‌های چت نشان داده است و برخی آن را به توهم تشبیه کرده‌اند، بهتر می‌توان برطرف کرد.

این شرکت گفت که تحقیقات جامع "به دلیل منابع مورد نیاز برای آموزش و بهره برداری از چنین مدل های بزرگ محدود می شود."

متا توضیح داد که این مانع از تلاش‌ها برای "بهبود قابلیت‌های" این فناوری و "کاهش مسائل شناخته شده مانند سوگیری" و "کنترل تولید اطلاعات نادرست" می‌شود.

منبع:۲۴ae

برچسب ها: فیسبوک ، چت جی پی تی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار