آمادگی آذربایجان شرقی برای استقبال از نوروز و رمضان

در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی بر آمادگی همه دستگاه‌های مسئول برای استقبال از عید نوروز و ماه مبارک رمضان تاکید شد.

در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی مقرر شد با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز برنامه‌های فرهنگی و هنری مبتنی بر فرهنگ ایرانی- اسلامی در استان برگزار شود.

استاندار آذربایجان شرقی در این نشست از تهمیدات لازم درخصوص پذیرایی از مسافران نوروزی و تامین مایحتاج مردم استان در آستانه سال جدید خبر داد.

آقای عابدین خرّم اظهار داشت: همه مسئولان استان آماده ارائه خدمات مناسب در ایام پایانی سال و همچنین تعطیلات سال جدید و ایام ماه مبارک رمضان هستند و همه مقدمات کار را فراهم کرده‌اند.

وی آماده‌سازی زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی، تامین ایمنی جاده‌ها و معرفی نماد‌های فرهنگی استان به مسافران نوروزی را از جمله برنامه‌های استان برای تعطیلات عید نوروز ذکر کرد و گفت: با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان مراکز عرضه مستقیم کالا در تمام شهرستان‌های استان و ۲۰ نقطه از شهر تبریز ایجاد شده است تا مردم بتوانند بدون دغدغه مایحتاج خود را با قیمت مناسب تامین کنند.

وی با اشاره به پیشنهاد نماینده ولی فقیه در استان در دیدار مردم تبریز با رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل کارگروهی برای روایت درست از تاریخ آذربایجان و احیای گذشته پرافتخار این خطه، خاطرنشان کرد: لازم است با تحلیل محتوای بیانات رهبری درخصوص آذربایجان و تبریز و با همکاری نخبگان و مسئولان فرهنگی استان وبا اقدامات فرهنگی مناسب سابقه و جایگاه تبریز در حوزه فرهنگی را احیا کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص چهارشنبه آخر سال نیز به دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها توصیه کرد با اقدامات فرهنگی و توجیه نسل جوان و نوجوان اجازه ندهند این مناسبت که بهانه‌ای برای شور و نشاط اجتماعی است تبدیل به آسیب‌های جانی و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی از جمله مطبوعات و صداوسیما باید برای فرهنگ سازی درباره چهارشنبه آخر سال برنامه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین تاکید کرد: بهتر است برنامه‌های نیمه شعبان را در استان بانشاط برگزار کنیم و تزئین و چراغانی و ... فقط توسط شهرداری انجام نشود سایر ارگان‌ها نیز در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار