سردار مومنى:

۹۱۰ نفر در نوروز سال ۱۴۰۱ جان خود را از دست داده اند

رییس پلیس راه کشور گفت: ۹۱۰ نفر در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ جان خود را از دست داده اند و بر همین اساس شاهد افزایش ۳۷ درصدی سفر‌ها را نیز بودیم.

جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه‌ ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ با حضور سردار هادیانفر، ریاست پلیس راهور، سردار حسینی جانشین پلیس راهور و کلیه سازمان‌های همسو (سازمان مدیریت بحران کشور، صدا و سیما، وزارت بهداشت، اورژانس، هلال احمر، وزارت راه و شهرسازی، بیمه مرکزی، سازمان امداد و نجات، هواشناسی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و...) در ستاد پلیس راهور فراجا (شهرک آزمایش) برگزار شد.

سردار حسن مومنی رئیس پلیس راه فراجا در ابتدای این جلسه در خصوص آمار نوروز سال ۱۴۰۱ گفت: بر اساس آمار‌های به دست آمده متوجه شدیم که متاسفانه با رشد هشت درصدی در تعداد جانباختگان شاهد بودیم.

وى ادامه داد: طبق آمار در سراسر کشور حدود نهصد و ده نفر در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ جان خود را از دست داده اند و بر همین اساس شاهد افزایش سی هفت درصدی سفر‌ها را نیز بودیم.

وی در ادامه گفت: ما مطمئن هستیم که امسال نیز با توجه به شروع ماه مبارک رمضان شاهد افزایش تردد و سفر‌ها قبل از سال تحویل خواهیم بود.

رییس پلیس راه کشور بیان کرد: قابل توجه است که هرچه حجم تردد و ترافیک در معابر جاده‌ای افزایش داشته باشد می‌توانیم شاهد کاهش آمار تصادفات به علت کاهش سرعت خودرو‌ها پایین را مشاهده کنیم.

سردار مومنی  گفت:  سال گذشته افزایش آمار تصادفات در استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام  و همدان،  کاهش تصادفات در استان‌های کرمان،  قزوین و  البرز و  بیشترین جانباختگان در استان‌های فارس ، سیستان و بلوچستان، خراسان و اصفهان بوده است.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که در مجموع ۱۰۰ هزار نفر کاهش تردد در محور‌های چالوس و هراز را به علت سفر‌های نوروزی به سمت جنوب کشور را داشتیم.

ریس پلیس راه کشور در ادامه دلایل تصادفات را عدم توجه رانندگان به جلو ۴۰ درصد، بیان کرد گفت: همچنین، انحراف به چپ ۱۳ درصد، کنترل نکردن سرعت ۱۲، عدم رعایت سرعت مجاز ۱۲ درصد بیان شده است.

وی افزود: صد هزار تردد در مسیر برگشت محور‌های هراز به چالوس را شاهد بودیم.

برچسب ها: پلیس راه ، طرح نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار