تدارک پارکینگ‌های موقت برای گره گشایی ترافیک نوروزی اصفهان

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان از افزایش ظرفیت پارکینگ خودرو‌ها در هسته مرکزی شهر در ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

محمد باقر کلاهدوزان مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به قرار گرفتن بیشتر اماکن گردشگری اصفهان در هسته مرکزی شهر، تردد زیاد شهروندان و مسافران و مشکل کمبود پارکینگ در این منطقه اظهار کرد: ظرفیت پارکینگ‌های عمومی منطقه سه اکنون حدود ۶۵۰۰ دستگاه خودروست که برای رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی ۱۴۰۰ دستگاه به ظرفیت پارکینگ‌های منطقه اضافه می‌شود.


او افزود البته ظرفیت پارک بیش از ۳۵۰ دستگاه خودرو به صورت دائمی و ۱۰۵۰ دستگاه به صورت موقت در نظر گرفته شده است.
مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان خبر داد: پارکینگ عمومی طبقاتی سنبلستان در خیابان عبدالرزاق با ظرفیت ۳۵۰ دستگاه خودرو آماده بهره برداری شده است.


کلاهدوزان، خیابان استانداری را هم یکی دیگر از مناطقی اعلام کرد که همیشه با مشکل کمبود پارکینگ مواجه بوده و در این زمینه گفت: ظرفیت پارک ۲۵۰ خودرو در پارکینگ خصوصی به صورت زمین مسطح در خیابان استانداری مجاور بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) برای نوروز فراهم شده است.

او از ظرفیت‌سازی برای پارک ۳۵۰ خودرو در مدارس بر اساس تعامل با آموزش و پرورش خبر داد و اضافه کرد: در زمین‌های خصوصی خیابان حکیم و اطراف میدان نقش‌جهان هم به ظرفیت ۴۵۰ دستگاه امکان پارک خودرو فراهم شده است.


مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان اظهار کرد: افرادی که متقاضی راه‌اندازی پارکینگ در زمین‌های تحت مالکیت خود هستند می‌توانند با مراجعه به شهرداری منطقه اعلام آمادگی کنند تا پس از بررسی کارشناسان شهرداری و هماهنگی با پلیس راهور مجوز راه‌اندازی پارکینگ موقت برای آن‌ها صادر شود.

کلاهدوزان از اعلام آمادگی برای امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری با سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف برای در اختیار گذاشتن و تأمین ظرفیت پارکینگ خبر داد و گفت: مسئولان این دستگاه‌ها می‌توانند از طریق مکاتبه با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان یا منطقه سه برای دریافت مجوز اقدام کنند.

منبع: ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار