آمادگی ۱۳۷ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در مجموع ۱۳۷ مدرسه در تیپ (الف) و (ب) در استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده‌سازی می‌شود.

موسوی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به تدارک ۱۲ پایگاه اسکان فرهنگیان در نوروز ۱۴۰۲ در سطح استان اشاره و تصریح کرد: در مجموع ۱۳۷ مدرسه در تیپ (الف) و (ب) در استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده‌سازی می‌شود.

او  افزود: از ۲۰ اسفند ثبت نام اینترنتی به نشانی eskan.medu.ir آغاز می‌شود و از ۲۶ اسفندماه آماده پذیرش مسافران نوروزی خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: در سطح استان به تناست دانش‌آموزی وضعیت اردوگاه‌ها خوب است، اما وضعیت مطلوب اردوگاه‌ها تابع اعتبارات بود که تاکید ما ارتقای وضعیت عمرانی و تجهیزات اردوگاه‌ها است تا به سرانجام برسد.

اعزام ۴۰ دانش‌آموز به اردوی راهیان پیشرفت

او در ادامه با اشاره به اعزام ۲ کاروان راهیان نور دانش‌آموزی در قالب چهار اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوبی، گفت: همچنین ۴۰ دانش‌آموز سمپاد هفته آینده به اردوی راهیان پیشرفت اعزام می‌شوند.

موسوی‌نژاد بیان اینکه ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان اعتکاف در سال جاری از نوجوانان و جوانان بودند، ادامه داد: در سال جاری تاکنون جشن‌های تکلیف دانش‌آموزی برای ۱۴ هزار نفر به صورت متمرکز در شهرستان‌ها انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری اجلاسیه متمرکز نماز همزمان با ۱۹ اسفندماه در مرکز استان خبر داد و افزود: جشنواره شاد دفاع مقدس دانش‌آموزی با پیش‌بینی حضور ۶۰ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی از ۱۳ اسفند ماه در بیرجند آغاز می‌شود و تا ۲۵ اسفند در سایر شهرستان‌ها ادامه خواهد داشت.

برگزاری ۶۳ عنوان  برنامه ویژه تربیت اسلامی 

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نقش بی‌بدیل مربیان و معاونین پرورشی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی و حراست از دستاورد‌های نظام بر هیچ کسی پوشیده نیست، گفت: در نظام تعلیم و تربیت قائل به تفکیک کامل بین آموزش و پرورش نیستیم و بر اساس آموزش‌های دینی، تزکیه قبل از تعلیم این هم‌نوایی و همسویی آموزش و پرورش است که می‌تواند نیروی متعهد، متخصص و مقید به شریعت را پرورش دهد.

او افزود: ما باور داریم که آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند تمام بار تربیت اجتماعی، اخلاقی، سیاسی، دینی و فرهنگی دانش‌آموزان را برعهده بگیرد و عوامل و نهاد‌های دیگر مانند خانواده، مسجد، دانشگاه، بازار، حوزه علمیه و … هم در امر تربیت سهیم هستند و باید همراهی و همکاری کنند.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه هشتم تا چهاردهم اسفندماه به عنوان هفته تربیت اسلامی نامگذاری شده است، افزود: ۶۳ عنوان برنامه همزمان با هفته تربیت اسلامی با رویکرد تکریم و ترویج و تصویرسازی جلوه‌های تربیت در استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: مراسم استانی تجلیلی از مربیان و مشاوران و پیشکسوتان در حوزه تعلیم و تربیت، دیدار با ائمه جمعه، دیدار با خانواده شهدای امور تربیتی، تجلیل و بازدید از خانواده متوفیان حوزه پرورشی، تجلیل از دانش‌آموزان و تقدیر از والدین موثر در فعالیت‌های تربیتی، برگزاری گفتمان‌های تربیتی در بین عوامل اجرایی موثر در تربیت، مشارکت گرفتن سایر نهادها، برپایی کرسی آزاداندیشی، برگزاری نمایشگاه‌های فعالیت‌های تربیتی و نشست‌های تربیتی از جمله برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در استان است.

 

برچسب ها: اسکان نوروزی ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.