لزوم شناخت ضرورت و اهمیت توسعه فرهنگی

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم شناخت ضرورت و اهمیت توسعه فرهنگی گفت: در این راستا کار باید از کلان مملکت شروع شود و تغییر نگاه‌ها در این زمینه باید از سطح مسئولین آغاز شود.

ابراهیم رحیمی زنگنه سرپرست فرمانداری کرمانشاه در جلسه امروز (۷ اسفند) انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه اساس توسعه پایدار توسعه فرهنگی است، گفت : این واقعیتی است که متاسفانه هنوز به آن نرسیده‌ایم و اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس هیچ متقاضی ندارد، خود به خوبی گویای این وضعیت است.

وی افزود: در حال حاضر به بودجه‌ای که برای ساخت راه و جاده و مسکن و ... هزینه می‌شود اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای می‌گوییم، اما به اعتباراتی که برای فرهنگ و آموزش صرف می‌شود، می‌گوییم اعتبارات هزینه‌ای.

وی تصریح کرد: مادامی که نگاهمان به اعتبارات فرهنگی یک نگاه هزینه‌ای است، این یعنی اینکه مشکل در این زمینه ریشه‌ای و اساسی است و هنوز به اهمیت حوزه فرهنگ پی نبرده‌ایم.

وی افزود: برای توسعه فرهنگی باید نگاه فرهنگی که در کلان مملکت وجود دارد تغییر کند و باید اهمیت توسعه فرهنگی به عنوان یک ضرورت برای همه و بویژه مسئولان جا بیفتد.

وی افزود: همین که کتابخانه مرکزی کرمانشاه ۱۷ سال است که اعتبارات قطره چکانی می‌گیرد و هنوز هم به بهره برداری نرسیده، یعنی هنوز متوجه اهمیت و جایگاه فرهنگ نشده‌ایم.

رحیمی زنگنه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی از راه‌های موثر توسعه فرهنگی عنوان کرد و افزود: متاسفانه طبق آمار‌ها سرانه مطالعه در ایران بسیار پایین است و باید در این زمینه دستگاه‌های فرهنگی پای کار آمده و فرهنگ سازی لازم را انجام دهند.

وی افزود: همین عدم مطالعه موجب شده که بسیاری مردم حتی از تاریخ و گذشته و مفاخر سرزمین و دیار خود بی اطلاع باشند و این درحالیست که شناخت این مفاخر و این تاریخ درخشان می‌تواند در افزایش عرق ملی و وابستگی افراد به ویژه جوانان و نوجوانان به دیار و سرزمین خود موثر باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.