جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با حضور آثاری از افغانستان

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از ۱۲ تا ۱۷ حوت/ اسفند در سواحل و دریای خلیج فارس برگزار می‌شود.

نشست خبری هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در جمهوری اسلامی ایران روز یک شنبه، 7 حوت/ اسفند در مجتمع فرهنگی هنری اسوه در تهران برگزار شد. 

جلال غفاری قدیر، دبیر این جشنواره در سخنانی در این نشست گفت این دوره از جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با شعار «گفتمان مقاومت، نهضت جهانی مستضعفین و آزادی قدس شریف» آغاز به کار کرده و باوجود زمان کم، استقبال فوق العاده‌ای توسط هنرمندان داخلی و بین المللی در عرصه‌های داستانی، مستند و انیمیشن اتفاق افتاد.

وی گفت این جشنواره با ۱۷ محور موضوعی سینمای انقلاب اسلامی، سینمای زنان مقاومت، سینمای افول آمریکا، سینمای فلسطین و آزادی قدس شریف، سینمای جبهه مقاومت، سینمای دفاع از حرم و رزمندگان بدون مرز، سینمای مکتب حاج قاسم سلیمانی، سینمای وحدت اسلامی و سینمای جوانان و سبک زندگی مقاومت و.... برگزار شده است.

محمدعلی مومنی‌ها مسئول کمیته بین‌الملل با ارائه آمار بخش جهانی این رویداد گفت: از بیش از ۵۰ کشور دنیا از جمله افغانستان آثاری به دبیرخانه ارسال شده است. بیش از ۳۰۰ فیلمساز غیر ایرانی در این دوره آثاری دارند و در مجموع ۵۰۰ اثر به نمایش درمی‌آید. در این دوره از بیش از ۲۰ کشور دنیا مهمان‌هایی داریم و برخی از عزیزان به صورت آنلاین و وبینار حضور خواهند داشت.

مومنی‌ها در مورد کمیت و کیفیت حضور آثاری از افغانستان در این جشنواره گفت: از دو مجموعه 3 اثر به دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت رسیده که برخی از آن به بخش ابتدایی داوری رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار