امامی: بودجه کشتی کافی نیست/ بار اصلی مدال‌آوری ورزش ایران به دوش کشتی‌گیران است

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: فدراسیون کشتی چندین برابر بودجه‌ای که از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پرداخت شده را هزینه کرده است.

محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: متأسفانه رقم در نظر گرفته شده در بودجه سال آینده بسیار ناچیز بوده و قطعاً نمی‌تواند در رشد ورزش اثرگذار باشد. ورزش قهرمانی و همگانی به بودجه‌ای بسیار بیشتر از رقم تعیین شده نیاز دارند.

وی تاکید کرد: فدراسیون کشتی چندین برابر بودجه‌ای که از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پرداخت شده را هزینه کرده است. چرا که مردم از این رشته در تمامی میادین قاره‌ای، المپیک و جهانی انتظار مدال‌آوری و قهرمانی دارند. با این سطح از توقع انتظار داریم برای ورزش اول و ملی ایران بودجه ویژه در نظر گرفته شود. کشتی همواره رشته‌ای موفق، افتخارآفرین و سرنوشت‌ساز بوده و هست. در بسیاری از میادین بار اصلی مدال‌آوری ورزش ایران به دوش کشتی‌گیران است متأسفانه میزان بودجه در نظر گرفته شده بر مبنای سطح افتخار‌آفرینی‌های کشتی نیست.

امامی خاطرنشان کرد: فدراسیون کشتی با حجم زیادی از اعزام‌های خارجی مواجه است. هم باید تیم آزاد و هم تیم فرنگی را به مسابقات اعزام کنیم. عملاً به اندازه دو فدراسیون اعزام داریم و هر تیم به صورت مجزا به تورنمنت‌های بین‌المللی می‌رود. همچنین پیش از اعزام، اردو‌های تمرینی آن‌ها برگزار می‌شود و به امکانات زیادی نیاز دارند. از این‌رو فدراسیون کشتی به شدت به افزایش بودجه نیازمند است. البته ما تنها به بودجه دولتی اتکا نمی‌کنیم و تاکنون سه برابر بودجه مصوب برای اردوها، اعزام‌ها و زیرساخت‌ها هزینه انجام دادیم.

سخنگوی فدراسیون کشتی در خاتمه گفت: برای آنکه بتوانیم توقعات مردم و جامعه ورزش را برآورده کنیم به افزایش بودجه کشتی امید داریم. توقع‌مان از مسئولان امر تصمیم‌گیری کارشناسی و راهگشا است تا همچون گذشته برنامه‌های کشتی در جهت کسب مدال‌های رنگارنگ و افتخارات بیشتر تداوم یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار