فعالیت ۸۵۰ مرکز تحقیقات در کشور/ وزیر ورزش نیاز به عمل جراحی ندارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مصدومیت وزیر ورزش احتیاجی به عمل ندارد و شکستگی جزئی در گردن دارد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در  اولین نمایشگاه محصولات دانش بنیان حوزه دارو، غذا و تجهیزات پزشکی گفت: باید چابک سازی در حوزه دانش بنیان های سلامت را تغییر بدهند. هم اکنون پلت فرم های تولید واکسن کرونا در ایران داریم. در کشورهای پیشرفته جان باختگان  ناشی از بیماری کرونا قابل توجه است.

او افزود: در حال حاضر در گروه هدف بالای ۹۰درصد و ۷۵ درصد از مردم واکسینه شده اند. یک درصد از داروهای مورد نیاز وارداتی هستند که هزینه های زیادی را در بر می گیرند.

عین اللهی بیان کرد: در حال حاضر ۴۰درصد از تجهیزات پزشکی در کشور تولید می شود که باید با برنامه ریزی این آمار ارتقاء پیدا کند.

به گفته او پزشکان بی کیفیت در کشور طبابت می کردند و بیماران به خارج از کشور اعزام می شدند و تنها هشت دانشگاه در ایران داشتیم. هم اکنون نزدیک به ۶۸دانشگاه و دانشکده، ۸۵۰ مرکز تحقیقات و ۲۵ دانشکده داروسازی در ایران داریم و ۲۰کشور تقاضای محصولات ما را دارند.

عین اللهی افزود: سرمایه ما نیروی انسانی در کشور است ونیروی متخصص خوبی بعد از انقلاب داریم. الان با اعمال تحریم های ناجوانمردانه و ایجاد مشکلات سعی کردند تا جلوی پیشرفت ایران را بگیرند و معتقدم که تحریم ها سبب شده تا خودمان بر روی پای خود در حوزه های مختلف بایستیم.
به گفته او، امکانات خوبی در حوزه دانش بنیان دیده شده است و نیازمند تجاری سازی دانش بنیان هستیم.

او گفت: یکی از دستاورد های بزرگ انقلاب حوزه سلامت است در دوران قبل از انقلاب علی رقم وابستگی کامل به غرب در کوچک ترین کارها دچار مشکلاتی بودیم.

عین اللهی در جمع خبرنگاران گفت: در یک جهش علمی خوبی قرار گرفته ایم و دستورالعمل های خوبی به تصویب رسیده و تسهیلاتی خوبی در نظر گرفته شده است. به واسطه داشتن ۲۵ دانشکده داروسازی و ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی نیروی انسانی و متخصص خوبی تربیت کرده ایم و با حمایت های جدی شرکت های دانش بنیان را حمایت کنیم
به گفته وی توصیه به سازمان غذا و دارو مبنی بر چابک سازی و به حداقل رسیدن بروکراسی است تا فاصله ایده تا محصول کاهش پیدا کند.از مردم درخواست داریم تا در حوزه دارو و تجهیزات سرمایه گذاری کنند؛ امروز شش دارو را مانند آلبومین را رونمایی کرده و از سال آینده امیدواریم که ماهی یکبار رونمایی داشته باشیم.

در سانحه شدیدی که در استان کرمان برای وزیر ورزش  و همراهانش اتفاق افتاد  از ۱۹ مصدوم اکثرا دچار شکستگی شده بودند و 
انتقال خوبی در  بافق و کرمان انجام گشد و بر اثر بروز این حادثه ۹ نفر در ای سی یو و ۱۰  نفر در بخش بستری شده که ۴ بیمار بد حال بودند.

او افزود: مصدومیت وزیر ورزش احتیاجی به عمل ندارد و شکستگی جزئی در گردن دارد که البته  دیرز وزیر چند قدم هم راه رفت  و از دستگاه پزشکی خارج شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار