ارسال پرونده معدن طلای اندریان به شورای عالی معادن

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: پرونده تخلفات بهره بردار معدن طلای اندریان در محدوده جنگل‌های ارسباران به شورای عالی معادن ارسال شد.

آقای پرنیان دلیل سلب امتیاز بهره برداری از  معدن طلای اندریان را برداشت‌های غیراصولی بیان کرد و گفت: اداره کل صمت استان آذربایجان شرقی با هیچ شخص حقوقی و حقیقی در خصوص بهره برداری از معادن تعارف ندارد.

وی معادن را یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار اقتصادی آذربایجان شرقی برشمرد و با تاکید بر اینکه نهاد‌های نظارتی در سازمان صمت در این خصوص با جدیت و حساسیت ویژه‌ای پای کار هستند اظهار کرد: این ظرفیت بزرگ و مهم سال‌ها در منطقه مورد غفلت قرار گرفته است و از این پس نباید اهمال کاری صورت بگیرد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی یادآور شد: در یک سال گذشته ۲۲۶ محدوده جدید معدنی را شناسایی و مجوز‌های لازم برای اکتشاف را کسب کرده ایم و آثار و نتایج فعالیت معادن استان طی ماه‌های آینده نمایان خواهد شد.

آقای پرنیان با بیان اینکه سامانه نظارت بر معادن آذربایجان شرقی راه اندازی و فعال شده است اظهار کرد: ۹۰ درصد تمامی فعالیت‌ها و نحوه استخراج و فروش معادن استان به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد و تا پایان سال این فراوانی به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: طبق سامانه نظارتی فوق تمام فاکتور‌های فروش و استخراج معادن استان به صورت الکترونیکی انجام شده و شفافیت بر آن حاکم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار