نظارت هوشمند بر نانوایی‌ها به هدفمندی مصرف آرد منجر شده است

مسئول نظارت هوشمند بر نانوایی‌های استان قزوین گفت: نظارت هوشمند بر نانوایی‌ها (سامانه نانینو) در این استان به هدفمندی صحیح و نظم دهی مصرف آرد یارانه‌ای منجر شده است.

آزیتا اسدی مسئول نظارت هوشمند بر نانوایی‌های استان قزوین گفت: تا قبل از نظارت هوشمند بر نانوایی‌ها برخی از اصناف برای تهیه محصولات خوراکی از آرد یارانه‌ای ویژه پخت نان به شیوه خارج از شبکه توزیع خریداری می‌کردند.

وی اضافه کرد: از زمان اجرایی شدن این طرح و به خصوص عملیاتی شدن فاز سوم آن، سهمیه آرد نانوایان بر اساس میزان عملکرد ماهانه آن‌ها محاسبه می‌شود و نانوا در صورت فروش آرد خارج از شبکه توزیع با کاهش عملکرد و سهمیه روبرو خواهد شد.

اسدی بیان داشت: اصنافی مثل قنادی‌ها که قبلا از آرد نانوایی‌ها خرید می‌کردند، اکنون برای تهیه آرد باید به صنف و صنعت مراجعه کرده و از آرد نوع ششم (آزاد) خریداری کنند.

این مسئول تصریح کرد: نظارت هوشمند بر نانوایی‌ها با رصد دقیق فعالیت نانوایان برای آن دسته از متصدیانی که در بازه زمانی یک ماهه بدون تخلف فعالیت کنند، ۱۰ درصد افزایش سهمیه آرد در نظر می‌گیرد، با این نکته که هیچ گونه تخلفی در دستگاه کارتخوان هوشمند ثبت نشده باشد.

اسدی خاطرنشان کرد: فعالیت در ساعت‌های غیرمتعارف، تراکنش‌های صوری، فروش غیرمجاز آرد، استفاده از کارت بانک‌های تکراری و تعطیلی خودسرانه همگی تخلف بوده و نانوا را با کاهش سهمیه آرد مواجه می‌سازد.

مسئول نظارت هوشمند بر نانوایی‌های استان قزوین یادآور شد: از آنجایی که میزان یارانه فروش نان از ۱۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش یافته است، انتظار می‌رود نانوایان ضابطه‌مند فعالیت خودشان را ادامه دهند تا از مزایا و طرح‌های تشویقی سامانه نانینو در گام‌های آتی برخوردار شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
سلام کارگر نانوایی هستم ازتهران کماکان اکثر نانوایان با تراکنشهای تکراری و سوری اقدامات متقلبانه جهت دریافت سهمیه بیشتر از نیاز خود میکنند بنظر این رفتارهای متقلبانه قابل شناسایی هم نیست
آخرین اخبار