رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای اداری استان مرکزی:

با امکانات موجود و همدلی ۸۰ درصد مسائل قابل حل است

اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان مرکزی گفت: خیلی از مسائل مربوط به تشخیص موضوع است که با خردجمعی قابل حل است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری استان مرکزی در جمع مسئولان استان گفت: خیلی از مسائل مربوط به تشخیص موضوع است که با خردجمعی ۸۰ درصد مسائل قابل حل است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: با همین قوانین و مقررات و بودجه موجود خیلی بیشتر از انچه که هست می‌شود کار انجام داد به شرط اینکه هماهنگی، همدلی و همراهی بین مسئولان استان مرکزی باشد.

او اضافه کرد: خیلی از مسائل مربوط به تشخیص موضوع و تشخیص حکم است که شورای مدیران استان مرکزی اگر از همین ظرفیت قانونی استفاده شود بالای 80 درصد مسائل استان حل می شود .

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه یکی از مسائل استان مرکزی مسئله اجتماعی فرهنگی است ، مسئله دیگر محیط زیست است که باید برای آن برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آن مقداری که شد با خردجمعی انجام دهید و آن مقداری که نمی شود منتقل کنید.

او با بیان اینکه فرصت خدمت به مردم را غنیمت بشماریم تا خودمان را در آینده ملامت نکنیم ادامه داد: نسخه ای که از خارج استان برای حل مشکلات داده شود معلوم نیست کارامد باشد.


حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: استان مرکزی ظرفیت های معنوی و مادی فراوانی دارد که کامل شناسایی نشده است و مسئولان این استان باید در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند .

او عنوان کرد: اگر نفع استفاده از فرصت ها به مردم برسد قطعاً باعث پیشرفت کشور می شود و البته اگر قدر این فرصت ها را ندانیم در آینده دچار خسران فراوان می شویم و خود را ملامت می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: پیشنهاد ما این است که کار گروهی متشکل از نمایندگان دستگاه های مختلف ، نماینده ولی فقیه در استان، استانداری ، دستگاه های امنیتی، انتظامی نیروهای مسلح ،نمایندگان مجلس و دیگر افراد صاحب نظر در سطح استان تشکیل شود تا راهکارهای لازم را برای حل مشکلات مجموعه استان ارائه بدهند و در نهایت با استفاده از ظرفیت های قانونی مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنند .

او افزود: چنانچه به نتیجه نرسیدید نامه ای با امضای اعضای این کارگروه به صورت مستقل تنظیم نموده و برای مسئولان ارشد کشور ارسال نمایید تا در جریان تصمیم واحد شما قرار گرفته و برای حل و فصل مشکلات از ظرفیت های حقوقی به خوبی استفاده شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.