آغاز شمارش معکوس برای اجرای طرح خدمات بشردوستانه نوروزی در چهارمحال و بختیاری

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۷ اسفندماه امسال و همزمان با نیمه شعبان، طرح ملی خدمات بشر دوستانه نوروزی ۱۴۰۲ در استان آغاز می‌شود.

کاظم خیری در نخستین نشست استانی کمیته امداد و نجات ستاد تسهیلات سفر و طرح ملی خدمات بشر دوستانه نوروزی ۱۴۰۲ که با حضور دستگاه‌های عضو این ستاد در محل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با اشاره به آغاز دو بهار طبیعت و بندگی، اظهار داشت: امسال باید تمامی اقدامات نوروزی در راستای ماه مبارک رمضان صورت بگیرد تا به نحو احسنت به مردم خدمت رسانی صورت بگیرد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان در دو کمیته امداد و نجات و خدمات بشردوستانه اعضای سازمان جوانان د قالب سلامت، ایمنی و سفیران نشاط اجتماعی از ساعت ۱۰:۰۰ صبح لغایت ۱۷:۰۰ عصر به مسافران نوروزی ارائه خدمت می‌نمایند.

خیری با اشاره به اینکه باید همه دستگاه‌های عضو ستاد طرح نوروزی با تعامل و هماهنگی بین بخشی بایکدیگر همکاری نمایند، اضافه کرد: شهرداری شهرکرد باید نسبت به ایجاد نوروزگاه‌های یک شکل و مطلوب در ورودی شهر و همچنین فضاسازی مطلوب اقدام نماید.

وظیفه ما در دولت سیزدهم خدمت رسانی به مردم است

حجت الاسلام علی اکبر جعفری مسئول دفتر نهاد نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در هر دولت یک وظیفه بر عهده داریم و در دولت سیزدهم وظیفه ما مضاف می‌شود چراکه شعار مردم سالاری دارد و باید به مردم خدمت رسانی نماییم و هدف ما خدمت به شیعیان امام زمان (عج) باشد.


بیشتر بخوانید


وی تصریح کرد: با توجه به بارش برف و باران در استان، مسافران نوروزی به قصد تماشا و لذت بردن از برف ممکن است مقصد خود را چهارمحال و بختیاری قرار دهند بنابراین باید تمامی تمهیدات لازم به منظور خدمات دهی به آنان اندیشیده شود تا مسافران رضایتمندی کافی را کسب نمایند.

حجت الاسلام جعفری ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته تمامی دستگاه‌های عضو طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروزی ۱۴۰۲، بیان داشت: امسال نیز باید همه دستگاه‌ها با هم افزایی بیشتر و مطلوب‌تر خدمات نوروزی را ارائه دهند.

آماده باش تیم‌های امدادی در ۲۳ پایگاه امداد و نجات در چهارمحال و بختیاری

شیروان خسروی رئیس اداره لجستیک و عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود: در نوروز امسال، تیم‌های عملیاتی و امدادی این دستگاه در ۲۳ پایگاه امداد و نجات در آماده باش کامل قرار دارند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۷ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و ۵ پایگاه کوهستان نیز با تجهیزات کامل فعال خواهد بود.

خسروی اظهار داشت: دوره بازآموزی طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروزی ۱۴۰۲، برای کلیه تیم‌ها برگزار خواهد شد.

وی گفت: همچنین قبل از آغاز این طرح ملی، رزمایش خودرویی کلیه خودرو‌های سبک و سنگین جمعیت هلال احمر در شهرکرد اجرا می‌شود.

فعال سازی ۳ ایستگاه سلامت اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری در نوروز

هوشیار اسدی مدیرپایگاه های اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۲ پایگاه اورژانس و ۳ ایستگاه سلامت در طرح نوروزی ۱۴۰۲ به صورت شبانه روزی برپا خواهد بود.

وی افزود: ۳ ایستگاه سلامت در سامان، میدان قمر و سه راه کوشکی مستقر و به مردم خدماتی مانند تست فشار خون، قند‌خون و... ارائه داده می‌شود.

برپایی بازارچه‌های ثابت و موقت صنایع دستی در نوروز ۱۴۰۲

محمدرضا عباسی رئیس گروه توسعه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: اماکن بوم گردی استان برای اسکان مسافران نوروزی آماده سازی شده است.

وی افزود: بازارچه‌های ثابت و موقت صنایع دستی استان در نوروزگاه ۱۴۰۲ برپا می‌شود.

عباسی اضافه کرد: رزمایش مشترک ترافیکی دستگاه‌های خدمات رسان نوروزی در شهرکرد برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: سامانه ارائه اماکن گردشگری و خدمات سفر چهارمحال و بختیاری از سوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همچون سال‌های گذشته فعال می‌شود و در دسترس مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ صبح امروز دوشنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۱، نخستین نشست استانی کمیته امداد و نجات ستاد تسهیلات سفر و طرح ملی خدمات بشر دوستانه نوروزی ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با حضور نمایندگانی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مدیریت بحران، اورژانس‌۱۱۵، راهنمایی و رانندگی، ناجا، شهرداری شهرکرد در سالن جلسات جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.