ضرورت رفع معضل بیکاری در بین جوانان به صورت ریشه‌ای

نماینده شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: معضل بیکاری که موجب بروز اعتیاد، طلاق، دزدی و حاشیه‌نشینی می‌شود، باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

جعفر عسگری‌حسنوند در نشست اعضای شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مردم در رفع مشکل بیکاری در استان راهگشا خواهد بود در این راستا باید قضات در شهرستان‌ها نیز مجاب شده و وقت بیشتری را در این خصوص به مردم اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم کوهرنگ با بارش نزولات آسمانی در مشقت قرار دارند، افزود: این شهرستان از محروم‌ترین شهرستان‌های چهارمحال‌وبختیاری است که شهرداری آن امکانات لازم و نیروی مورد نیاز برای برف‌روبی و امدادرسانی به مردم را ندارد، لذا توسعه شهرستان‌های دارای ظرفیت باید در دستور کار جدی مسئولان کشوری و استانی قرار گیرد.

عسگری‌حسنوند اضافه کرد: رؤسای ادارات باید از ظرفیت شورا‌ها در سطح شهرستان برای رفع مشکلات مردم استفاده کنند، همچنین حضور شورا‌ها در بازدید‌های میدانی مدیران استانی و کشوری از مناطق و طرح‌های شهرستان‌ها بسیار راهگشا است، چراکه اعضای شورا‌های اسلامی افرادی مطلع و آگاه به مسائل حوزه‌های مختلف هستند.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به عدم شناخت شهروندان از تشکل‌های مردم‌نهاد، گفت: در مواردی تشکل‌های مردم‌نهاد با تشکل‌های احزاب سیاسی اشتباه گرفته می‌شود، لذا نخستین گام در گسترش این موضوع مهم، آموزش است.

عسگری‌حسنوند ارتباط با بدنه فعال اجتماعی را موضوعی مهم دانست و اظهار داشت: دیدار مدیران با شورا‌های اسلامی منجر به تقویت گفتمان وحدت، همدلی، انسجام و وفاق بین مردم و مسئولان می‌شود.

وی تصریح کرد: در جریان سیل اخیر، زندگی عشایر نابود شد و پس از این بحران، چادر عشایری و امکانات نیز به طور کامل به آن‌ها نرسید، همچنین سهمیه امکانات امدادی که به شهرستان کوهرنگ اختصاص داده شد، با آمار خسارت‌دیدگان تفاوت بسیاری داشت.

عسگری‌حسنوند بیان داشت: در فرایند تکمیل و راه‌اندازی ساختمان بخشداری صمصامی، ارتقای بخش بازفت به شهرستان و طرح ارتقای منطقه موگویی و روستای میهه به بخش، باید تسریع شود و ۵۴ کیلومتر جاده‌های روستایی بخش بازفت تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به لزوم لایروبی رودخانه بازفت و تسریع در روند ساحل‌سازی حاشیه این رودخانه، افزود: توجه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری بخش بازفت ضروری است تا معضلات موجود هرچه سریع‌تر رفع شود.

عسگری‌حسنوند ادامه داد: این منطقه ظرفیت مناسبی برای گردشگری و پذیرش مسافران دارد و نیاز است مسئولان شهری توجه ویژه‌ای به ارتقای این ظرفیت مهم در شهر بازفت داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.