انهدام ۲ باند کلاهبرداری سایبری در کردستان

در پی مراجعه تعدادی از مالباختگان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز پول از کارت‌های بانکی، دو باند کلاهبرداری در کردستان شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتای استان کردستان از متلاشی شدن باند‌های اسکیمر برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی در استان خبر داد و اظهار داشت: در پی درخواست چندین نفر از شهروندان و ارسال چندین فقره پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب به پلیس فتای کردستان، تحقیقات اولیه در خصوص چگونگی برداشت از حساب‌ها به‌صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ مهدی دانش‌پور افزود: تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که علی‌رغم اینکه کارت‌های بانکی در نزد خود شهروندان بوده، اما برداشت‌های صورت‌گرفته، از سوی کلاهبرداران حرفه‌ای و به صورت غیرمجاز انجام شده است.

او بیان کرد: در این رابطه دو باند  منهدم و ۱۱ نفر از اعضای این باند‌ها نیز دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا کردستان خاطر نشان کرد: این افراد با استفاده و شگرد نصب کارت‌های کپی‌کارت و اسکمیر در دکه‌های ورودی شهر‌هایی از کشور که مسافرخیز و در قالب دستفروشان سیار اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کردند که با هماهنگی دستگاه قضایی متهمان در چند عملیات بازداشت شدند.

او گفت: در بازرسی از این متهمان دستگاه اسکمیر، کارت‌های خام و کپی‌شده بانکی و وجوه نقد از قبیل زیورآلات، دستگاه هوشمند تلفن همراه و تجهیزات رایانه‌ای که خریداری کرده بودند، کشف و ضبط شد.

دانش‌پور عنوان کرد: متهمان در تحقیقات به‌عمل آمده به بزه انتسابی خود اعتراف کرده و در مجموع ۲۵۵ مالباخته و شاکی شناسایی شده که ۱۹۷ نفر از آنان نربوط به استان کردستان و مابقی سایر استان‌های دیگر کشور بودند.

او با اشاره به اینکه متهمان به صورت غیرمجاز ۳۲ میلیارد ریال از حساب بانکی شهروندان برداشت کرده بودند، ابراز داشت: پرونده این متهمان تکمیل و تحویل مرجع قضایی داده شده و سپس روانه زندان شدند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان خطاب به شهروندان یادآور شد: با توجه به اینکه در آستانه سال جدید بوده و خرید‌های نوروزی پیش‌رو داریم، از مردم فهیم کردستان انتظار می‌رود که حتما از فروشگاه‌های و مراکز معتبر خرید کرده و رمز بانکی را خودشان وارد کرده و در اختیار فروشندگان نگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.