وجود ۱۲۶ نقطه حادثه خیز در لرستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در مجموع ۱۲۶ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده است.

مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در جلسه شورای راهبری‌کاهش ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‌ها با اشاره به اینکه ۸۵ درصد تردد در محور‌های آزاد راه، چهار خطه، راه‌های اصلی، فرعی و مابقی مربوط به راه‌های روستایی است، عنوان کرد: ما در استان ۴۲ نقطه پر تصادف و ۷۴ نقطه دارای تصادف داریم، در مجموع ۱۲۶ نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد.

اوافزود: سال ۱۴۰۰، ۳۲۴ فوتی ناشی از تصادف داشته‌ایم، این در حالی است که این آمار امسال به ۳۵۳ فوتی افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با تاکید بر اینکه رفع نقاط حادثه خیز نیازمند عزم جدی است، گفت: پیشنهاد من این است که اعتبار یکسال راهداری صرفا به رفع نقاط حادثه خیز اختصاص پیدا کند.

شیروانی بیان کرد: حوزه معاونت راهداری در طرح ملی امسال و سال گذشته ۵۲۰ میلیارد تومان قرار داد منعقد کرد که ۲۵۰ میلیارد تومان آن جذب شد، همچنین ۱۵۰ میلیارد تومان قرارداد ایمنی در راستای نصب نیوجرسی و حفاظ‌های میانی نیز منعقد شده است.

او گفت: ما در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرستان‌ها نیز اقداماتی از جمله روکش آسفالت گردنه هیراب و خروجی آزاد راه خرم‌آباد- اراک تا ابتدای آزاد راه خرم‌آباد - پل زال را در دستور کار قرار داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان بیان کرد: آمادگی داریم به صورت مشترک با شهرداری روکش آسفالت انجام دهیم.

شیروانی افزود: برای ایام نوروز دو پایگاه را در آزاد راه خرم‌آباد - اراک و ابتدای پل زال ایجاد می‌کنیم، اعتبار مورد نیاز هم ابلاغ و تامین شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار