خوش‌بین به آینده کشتی اردبیل هستیم/جوان‌گرایی در اولویت

دبیر هیئت کشتی استان اردبیل گفت: با توجه به فعالیت‌هایی که در هیئت کشتی استان اردبیل آغاز شده، به آینده این رشته خوش‌بین هستیم.

احمد حبیبی گفت: ما در هفته‌های گذشته شاهد برگزاری مسابقات آماده‌سازی تیم نوجوانان استان با حضور تیم‌های منتخب گیلان، کردستان و البرز در اردبیل بودیم که در کشتی فرنگی و آزاد در رده سنی نوجوانان برگزار شد.

دبیر هیئت کشتی استان اردبیل تصریح کرد: در این رقابت‌ها بیش از ۸۲ کشتی‌گیر با هم مسابقه دادند تا عیار تیم کشتی فرنگی و آزاد استان اردبیل در رده سنی پایه و نوجوانان مشخص شود.

حبیبی گفت: امیدواریم وضعیت مطلوبی را در سال‌های آینده در کشتی استان اردبیل شاهد باشیم، ولی در حال حاضر در رده پایه و بزرگسالان وضعیت مناسبی را نداریم و جایگاه و رتبه‌ای را در کشور کسب نکردیم.

او افزود: تربیت و پرورش کشتی‌گیر به دست مربیان و تلاشگران این عرصه انجام می‌شود و در این رشته بیش از ۸۰ درصد مسئولیت پرورش کشتی‌گیر توانمند با مربی کار بلد و ماهری است که امیدواریم در تربیت و پرورش مربیان جوان و با دانش روز بتوانیم موفق عمل کنیم.

دبیر هیئت کشتی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بعد از حضور رئیس هیئت کشتی، از ظرفیت جوانان و نیرو‌های پرکار استفاده کردیم و حتی ۳۰ نفر از مربیان جوان کشتی را در دوره‌های مختلف مشارکت داده و آن‌ها را برای انتخاب و استعدادیابی در رشته کشتی آماده کردیم.

حبیبی اضافه کرد: در این مقطع فعالیت‌ها به نحوی است که امیدواریم در آینده نزدیک خبر‌های خوشی را از کشتی فرنگی و آزاد استان بشنویم و ما مشکل مالی چندانی نداریم به دلیل آنکه رئیس هیئت خود بزرگترین مشوق و همراه ما است و صرف هزینه‌های سنگین را در اعزام تیم‌ها، خرید تجهیزات و امکانات متقبل شده است.

او بیان کرد: ورزش و جوانان به دلیل شرایط مالی سخت توان کمک و مساعدت ندارد و در یک سال اخیر تنها ۴۰ میلیون تومان از ورزش و جوانان اعتبا گرفتیم در حالی که هیئت قبلی بیش از ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار از ورزش و جوانان گرفته بود، ولی ما سعی می‌کنیم با جوان‌گرایی، آموزش مربیان جوان و استفاده از تجربیات افراد با تجربه در این عرصه موفق عمل کنیم.

دبیر هیئت کشتی استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در مسابقات آینده ما امیدواریم درخشش کشتی‌گیران را شاهد باشیم و کشتی اردبیل به جایگاه سابق خود بازگردد.

آغاز جام رمضان از عید نوروز

حبیبی تصریح کرد: لیگ کشتی استانی نداریم، ولی در قالب جام رمضان که در ایام تعطیلات نوروزی برگزار می‌شود به مدت پنج هفته با حضور ۱۳ تیم مسابقات کشتی فرنگی و آزاد در استان برگزار خواهد شد.

او گفت: ما تعامل خوبی را با آموزش و پرورش برقرار کردیم و خانه کشتی با همکاری آموزش و پرورش راه‌اندازی شد و رئیس هیئت تا ۵۰ میلیون تومان برای خرید تشک به این مجموعه کمک کرده است.

دبیر هیئت کشتی استان اردبیل از منتقدان هیئت کشتی خواست تا بداخلاقی‌ها را کنار گذاشته و فعالیت هیئت فعلی را با گذشته مورد ارزیابی دقیق قرار دهند چرا که هرگونه تخریب هیئت کشتی و رئیس آن منجر به حاشیه رفتن این ورزش با اصالت خواهد شد.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود به رئیس هیئت که از کارآفرینان نمونه استان است، فرصت کافی داده شود تا با تمام توان بتواند در این رشته فعالیت کرده و قطعاً از استعداد‌های کشتی در شهرستان‌ها و مناطق مختلف نیز استفاده خواهد شد تا شرایط بهتری را شاهد باشیم.

او از تجهیز خانه جدید کشتی در مناطق ۱۳ گانه اردبیل خبر داد و اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا در رده‌های سنی پایه به ویژه نوجوانان و جوانان از ظرفیت موجود بیش از گذشته استفاده کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.