اجرای نسخه مدرسه تحولی سند بنیادین از سال تحصیلی آینده

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت:علت عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ضعف جدی در نظام برنامه ریزی این وزارتخانه است.

پارسانیا مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: از سال ۱۳۹۰ سند بنیادی آموزش و پرورش تصویب شده اما تا کنون اجرایی نشده است.

وی افزود:یکی از دلایل مهم اجرایی نشدن این سند ضعف در نظام برنامه ریزی آموزش و پرورش، معاونت مدارس است. در همین راستا ما سامانه‌ هایی را طراحی کردیم تا تمام برنامه‌ها و فعالیت ها در سامانه قرار گیرد.

او ادامه داد: در سند تحول بنیادین برای معلمان جایگاهی تعیین شده که معلمان و دانش‌آموزان بتوانند خود و مدرسه را ارزیابی کنند.این که دانش آموزان نمی‌توانند مدرسه را دچار تغییر و تحول کنند باوری اشتباه است.

پارسانیا بیان کرد: ۵۰مدرس سند تحول در سراسر کشور داریم که در سال آینده به اساتید دانشگاه فرهنگیان آموزش داده می شود.

وی افزود:رویداد بین المللی الفتا (الفبای تحول آموزش و پرورش) رونمایی شده که البته سایت آن اختلالاتی دارد که امیدواریم تا ۲روز دیگر به روز رسانی شود.معلمان می‌توانند برنامه و ایده‌های خود را در این سایت بارگذاری کنند.الفتا باعث تغییر و تحول تربیت دانش آموزان نیز می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در اردیبهشت سال آینده نمایشگاهی برگزار می‌شود تا مدارس و معلمان ایده و برنامه‌های خود را برای تغییر و تحول آموزشی به نمایش بگذارند. ما به مدارس،ایده‌ها و الگوها نشانه می‌دهیم.

وی بیان کرد:تا سال۱۴۰۴ به طور کامل این سند اجرایی نخواهد شد. پیش نویس لایحه ، مربوط به وزارت آموزش و پرورش است، لایحه باید هر ۵سال یک بار بازنگری شود اما متاسفانه تا کنون این سند بازنگری نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار