باقری نیا: منصوریان نمی تواند مشکلات فولاد را حل کند

پیشکسوت تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: با تمام احترامی که برای منصوریان قائلم، اما او هم مشکل فولاد را حل نخواهد کرد.

مجید باقری نیا پیشکسوت تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره وضعیت این تیم اهوازی اظهار کرد: انتقاد امسال ما به نکونام و باشگاه فولاد این بود که بازیکنی که روی مبلغ ۶ میلیارد با باشگاهش به مشکل خورده بود، به فولاد آمد و ۱۶ میلیارد قرارداد بست! اکثرا هم بازیکنانی بودند که باشگاهشان به بن بست خورده بودند. با تمام احترامی که برای منصوریان قائلم، اما او هم مشکل فولاد را حل نخواهد کرد. هیچ کدام از ما مدعی مربیگری نیستیم و نظر قاطع ما این است که بهترین مربی خارجی ممکن باید به استخدام فولاد در بیاید و در کنار او، مربیان بومی را پرورش دهیم. ضمن اینکه مجددا توجه باشگاه باید به آکادمی معطوف شود.  

او ادامه داد: تصمیمات باشگاه عجیب و غریب است! ۴۳ سال است که من در فوتبال خوزستان مربیگری می‌کنم. اما نه  رادکیا و نه شعبانی را می شناسم. آیا مدیران ورزشی انتخاب شده نباید ارتباطی به ورزش داشته باشند؟ نباید با کار آشنایی داشته باشند و زیر و بم کار را بدانند؟ می‌شود هر کسی را به عنوان مدیر معرفی کرد؟ به نظر من اکنون رویه به این صورت شده که هرکسی می‌تواند انتخاب شود و هیچ ارتباطی هم به توانایی فرد ندارد.  

باقری نیا گفت: منصوریان جزو مربیان با سابقه کشور است. باشگاه فولاد باشگاه خاصی است و به این خاطر که من چند مقطع با فولاد کار کردم، شناخت کامل از اوضاع و احوال باشگاه دارم. اگر بخواهیم به گذشته برگردیم، فولاد یک باشگاه خودکفا بوده و یک آکادمی حرفه‌ای داشته که البته اکنون هم دارد اما اصلا قابل مقایسه با آکادمی سابق نیست. به دلیل توجه خاصی که مدیران باشگاه و مربیانی که برای تیم بزرگسالان کار می‌کردند به آکادمی داشتند، ما همیشه بهترین خروجی‌های ممکن را از آکادمی داشتیم. به المپیک سئول رجوع میرکنم که  برانکو و شاگردانش، تیم زیر ۲۳ سال ایران، قهرمان المپیک شدند. ۶ نفر از ۱۱ بازیکن اصلی تیم بازیکنان فولاد خوزستان بودند. حالا چطور شده که فولاد به این وضعیت افتاده است؟

پیشکسوت فولاد خوزستان بیان کرد: علت اصلی افت فولاد مدیریت ضعیف است. یک مربی مثل نکونام خودش را از مدیریت بالاتر می‌بیند. مدیریت هم جلوی این مربی حرفی برای گفتن ندارد. راجع به چه چیزی می‌تواند صحبت کند؟ مسائل فنی؟ زیر و بم فوتبال؟ همه مدیران فوتبال در تمام مصاحبه‌ها پاسخ سوالات خبرنگاران را با چند جمله کلیشه‌ای می‌دهند. کدامشان می‌توانند در حد چهار جمله در مورد مسائل فنی صحبت کنند؟ اگر می‌توانند بیایند و پاسخ بدهند که مشکل  نکونام چه بود که اینطور تیم را رها کرد؟ چه خواست که در اختیارش قرار نگرفت؟ یحیی گل محمدی، امیر قلعه نویی، مورایس، خمز و ساپینتو چه داشتند که نکونام نداشت؟ امکان ندارد هیچ باشگاهی به اندازه فولاد، امکانات در اختیار بازیکنان و کادرش قرار بدهد.  

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار