طارمی روی صفحه نخست نشریه پرتغالی: حمله به سکوی برترین‌ها

طارمی با گلزنی خود مقابل ژیل ویسنته به سوژه اصلی روزنامه پرتغالی بدل شد.

نشریه اوجوگو پرتغال عکسی از مهدی طارمی را به عنوان تصویر صفحه نخست خود انتخاب کرده، با تیتر "حمله طارمی به سکو" نوشته است: مهاجم ایرانی پورتو با گلی که یکشنبه به ثمر رساند، تا رسیدن به هالک، سومین گلزن برتر خارجی تیم، هشت گل فاصله دارد.

این روزنامه پرتغالی در ادامه و با عنوان "طارمی افراد برجسته را هدف قرار می‌دهد" نوشت: این بازیکن ایرانی در شکست مقابل ژیل ویسنته به رکورد ۷۰ گل برای پورتو رسید. او دوران چند بازی بدون گل زده را پشت سر گذاشت، اما عادت دارد که فصل‌ها را با شرایط خوبی به پایان برساند.

مهدی طارمی در آخرین بازی با وجود شکست ۱-۲ پورتو مقابل ژیل ویسنته به روند گلزنی بازگشت و در لیست برترین گلزنان تاریخ این باشگاه به رتبه‌های بالاتر صعود کرد. حالا با ۷۰ گل برای آبی و سفیدها، این ایرانی به دو گل دیگر نیاز دارد تا با رادامل فالکائو و موسی مارگا برابری کند.

جاه طلبانه‌تر از نکته ذکر شده، این است که اگر مهدی حداقل هشت بار دیگر موفق به گلزنی شود، نه تنها با هالک برابری می‌کند، بلکه به جمع سه گلزن برتر خارجی تاریخ اژد‌ها هم می‌رسد. در این لیست، همچنان ژاردل در صدر قرار دارد و جکسون مارتینز در رده دوم ایستاده است. آن‌ها به ترتیب با ۱۶۸ و ۹۲ گل برترین گلزنان تاریخ باشگاه لقب گرفته اند و فعلا دور از دسترس طارمی هستند.

طارمی روی صفحه نخست نشریه پرتغالی: حمله به سکوی برترین‌ها

از سوی دیگر، در این گروه از چهره‌های برجسته، یک معیار دیگر وجود دارد که مهدی تنها از هالک شکست می‌خورد: پاس گل ها. مهاجم شماره ۹ توانسته است تا به اینجای کار ۳۷ مرتبه برای اف سی پورتو گلسازی کند، در حالی که "هالک شگفت انگیز" ۵۰ مرتبه پاس گل داده است. رکوردی که هنوز خیلی دور از دسترس است، اما با عملکردی که طارمی داشته و سرعتی که او در گلسازی دارد، می‌تواند از این رکورد عبور کند.

پس از یک نیم فصل اول درخشان، این مهاجم در سیزده بازی اخیر تنها سه گل زده و ۲ پاس گل داده است. سرجیو کونسیسائو در نشست خبری پیش از بازی با ژیل ویسنته گفت که این رکورد بی ارزش است و حقیقت این است که این بازیکن همواره یکی از بهترین‌های پورتو بوده است.

طارمی عادت دارد که ماه‌های آخر فصل را با فرم خوبی پشت سر بگذارد. علاوه بر این، او از زمان ورود به پرتغال و بازی در ریو آوه، در هر فصل حداقل ۲۱ گل به ثمر رسانده است، عددی که پس از گلزنی در بازی با ژیل ویسنته به آن رسیده است. بهترین رکورد او ۲۶ گل است که در فصل قبل به ثمر رساند.

برچسب ها: مهدی طارمی ، پورتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار