تولید روزانه یک هزار تن گوشت مرغ در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید روزانه یک هزار تن گوشت مرغ در استان خبر داد.

حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست مشترک با اعضای انجمن کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان، گفت: روزانه حدود ۸۰۰ تا هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود که بخش عمده‌ای از آن مازاد بر نیاز استان است به تهران و سایر استان‌ها ارسال می‌گردد.

او افزود:روزانه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان توزیع و ۲۵۰ تن گوشت به تهران و سایر استان‌ها و ۱۵۰ هزار قطعه مرغ زنده نیز به کشتارگاه‌های تهران ارسال می‌شود.

عنایتی با بیان اینکه این حلقه از زنجیره طیور حلقه مهم و ارزشمندی است که در تنظیم بازار و حفظ سلامت جامعه تأثیرگذاری مستقیم دارد، افزود: در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم و نیازمند مشارکت و همراهی همه عوامل تاثیرگذار در امنیت غذایی کشور هستیم تا در بهبود شرایط و پایداری تولید نقش خود را بخوبی ایفا کنیم.

او افزود: در ایام پایانی سال که شرایط خاصی در بازار وجود دارد و تامین گوشت قرمز با مشکلاتی مواجه است، تمایل به مصرف گوشت سفید افزایش یافته و لازم است عوامل موثر در تامین و توزیع گوشت طیور سهم بیشتری در تنظیم و کنترل بازار داشته باشند.

عنایتی گفت: نباید بگذاریم مصرف‌کننده نگران تامین گوشت قرمز و سفید باشد و در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان همه تلاش ما بر این است سفره مردم از لحاظ تامین مواد غذایی با چالش مواجه نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار