تصویب ۵۷ سند در شورای عالی فضای مجازی

دبیر سابق مرکز ملی فضای مجازی گفت: شبکه ملی اطلاعات معنابخش نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی است.

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر سابق مرکز ملی فضای مجازی گفت: در طول ۱۱ سال گذشته شورای عالی فضای مجازی دو دوره داشته است. در دو دوره اول کار‌های زیربنایی شورای عالی انجام شد.

او ادامه داد: شورای عالی فضای مجازی در نظام جمهوری اسلامی برای هماهنگی بین قوا در حوزه‌های فرا قوه‌ای در نظر گرفته شده است. با توجه به اهمیت فضای مجازی، شاهد برکات بسیار زیادی در این حوزه هستیم.

فیروزآبادی افزود: در این شورا بیش از ۵۷ سند را به تصویب رسانده ایم که منشا خیر و برکت در فضای مجازی کشورشد. فضای مجازی فضایی پیچیده و چند رشته‌ای است. بحث مدیریت فضای مجازی در همه کشور‌ها مهم است.

رئیس سابق مرکز ملی فضای مجازی گفت: در دوره اول شاهد نوعی واگرایی بودیم اما در دوره دوم چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی شاهد همکاری روز افزون هستیم و با همگرایی توانستیم شبکه ملی اطلاعات را به نتیجه برسانیم که اجرای آن مهم‌تر از طراحی آن است.

او گفت: معتقد هستیم شبکه ملی اطلاعات معنابخش نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی است که روح آن استدلال ایرانی است. علی رغم همه مشکلات، این پروژه با قدرت در حال انجام است و ادامه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: چند مطلب در این پروژه مورد توجه است. از جمله آن‌ها بحث هویت است. ما به هویت در فضای مجازی اهمیت می‌دهیم.

او گفت: ۳۰ میلیون سیم‌کارت فاقد هویت یا مشکوک داشتیم که نظم بخشی انجام شد.

وی افزود: فضای مجازی دو رکن private و security دارد. رکن دوم فضای مجازی که بحث امنیت است به آن توجه کردیم، سند پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی در این دوره تصویب شد که شامل دو بخش بود، بخش دوم آن مربوط به ابتدای همین دولت بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار