مشارکت ۷۹ میلیاردی خیران درمحرومیت‌زدایی چگنی

رئیس کمیته امداد شهرستان چگنی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۹ میلیارد ریال توسط کمیته‌امداد جمع آوری شده است.

بهنام فروتن‌نیا رئیس کمیته امداد شهرستان چگنی  ظهر امروز در همایش تکریم خیرین، تجلیل از عاملین و مبلغین زکات شهرستان چگنی، اظهار کرد: خیران در برنامه‌های محرومیت‌زدایی کمیته امداد چگنی مشارکت ۷۹ میلیارد ریالی داشتند.

او بیان کرد: این مبلغ توسط نیکوکاران، حامیان طرح اکرام ایتام، مودیان زکات، مراکز نیکوکاری و برنامه‌های جشن عاطفه‌ها، نیکوکاری، اطعام مهدوی جمع آوری شده است.

جمع آوری ۱۲ میلیارد ریال زکات در شهرستان چگنی

رئیس کمیته امداد شهرستان چگنی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۲ میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است.

فروتن‌نیا از تحقق صد درصدی برنامه زکات در سال جاری خبر داد و افزود: شورای زکات در روستا‌ها و شهرستان به‌عنوان متولی جمع‌آوری و هزینه کرد زکات زیر نظر کمیته امداد تشکیل شده که هدف آن توسعه و ترویج سنت حسنه پرداخت زکات واجب و زکات مستحبی است.

او به تعداد روستا‌های دارای اقلام مشمول زکات اشاره کرد و تصریح کرد: از مجموع ۱۴۰ روستا در شهرستان ۹۶ روستا شرایط پرداخت زکات را دارند.

رئیس کمیته امداد شهرستان چگنی به همکاری ۱۰ عامل افتخاری زکات اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۴ مبلغ روحانی به‌صورت مقطعی و افتخاری در بحث ترویج احیاء فرهنگ زکات مشارکت دارند و مابقی در رده‌های روستا عامل زکات هستند.

فروتن افزود: اولویت اول توزیع زکات کمک به محرومین در زمینه تهیه جهیزیه، درمان، مسکن، معیشت و کمک‌های موردی است و در سرفصل پروژه‌های عمرانی احداث، بازسازی، تعمیر و تجهیز مساجد، و سایر پروژه‌ها با تصویب شورای زکات هزینه می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار