منصوریان: در خانه با پلن A بازی می کنیم

سرمربی فولاد گفت: سعی می‌کنیم در خانه با پلن A بازی کنیم زیرا در خوزستان مردم علاقه به فوتبال هجومی دارند.

علیرضا منصوریان بعد از پیروزی یک بر صفر مقابل ملوان انزلی در نشست خبری اظهار داشت: بازی بسیار خوب و سنگین و با کیفیتی بود. سعی می‌کنیم در خانه با پلن A بازی کنیم. بخصوص اینکه در خوزستان مردم علاقه به فوتبال هجومی دارند. خیلی کم دیدیم که دروازه بان ما در موقعیت خطرناک قرار بگیرد. تیم مازیار زارع هم تیم خوبی است و شناخت خوبی از این تیم داشتیم و در این بازی روی تاکتیک مان اصرار کردیم.

وی افزود: آقاسی و چند بازیکن موقعیت گلزنی داشتند. حق مان بود به گل برسیم. با احترام به حریف نگاه می‌کنیم و اگر بازی حریف شکل می‌گرفت خطرناک می‌شد. ویدئو چک در فوتبال نیست و تشخیص اینکه توپ به دست بازیکن خورده و اینکه دست بازیکن باز بوده یا بسته خیلی سخت است. خودم را جای داور می‌گذارم و واقعا خیلی سخت است. نمی‌گویم، چون بردیم داور خوب بود بلکه دو سه آوانتاژ با کلاس داد. داور خیلی خوب بود و چشمش نزنیم و از عملکردش راضی بودیم. او خیلی خوب داوری کرد. روی آن ضربه پنالتی هم سرعت توپ بالا بود. خدا را شکر توانستیم در اولین حضورم ۳ امتیاز به اندوخته‌های تیم اضافه کنیم. ۹ فینال سخت داریم تا پلکانی صعود کنیم.

وی در مورد وضعیت تیم ملوان و مازیار زارع گفت: من زمانی که دستیار کی‌روش و افشین قطبی بودم مازیار زارع بازیکن تیم ملی بود. او آدم صادقی است و خوب را می‌گوید خوب است و بد را می‌گوید ب. او از جنس خود ملوان است. مازیار زارع، پژمان نوری، محمد حبیبی از جنس خود ملوان هستند. برای‌شان آرزوی موفقیت می‌کنم.

منصوریان در مورد اینکه چه کاری برای فولاد کرد که این تیم امروز پیروز شد، گفت: تنها کاری که کردیم بحث روحی و روانی بود. فولاد نیاز به جراحی روحی و روانی دارد. دو دستور تاکتیکی داشتیم اینکه بخش بالای تیم یعنی یک سوم حمله روی خلاقیت بازیکنان باشد. بازیکنان با آرامش با آسودگی خاطر بازی کنند. این بازیکنان روز خوب داشته و روز بد هم داشته‌اند. می‌خواهیم اعتماد به نفس به تیم برگردد. از مهاجم خارجی هم که به زمین آمد خیلی راضی هستم. او هنوز بازیکنان را به اسم نمی‌شناسد و از نظر خارجی‌ها هم فیس همه ما ایرانی‌ها را یک شکل می‌بینند. تورس هم خیلی خوب بود. او اصلاً یک مدل دیگری فوتبال بازی می‌کند.

سرمربی فولاد خوزستان ادامه داد: بازیکنان خوبی داریم. بازوبند کاپیتانی یک تکه پارچه است، اما وقتی روی بازوی ایوب والی می‌آید نیروی مضاعفی می‌آید. من توجهی به حواشی نداشتم و تمرکزم روی تیم و بازی بود.

منصوریان در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد اینکه کلیپی از شما دست به دست می‌شود که بحث قومیتی کرده بودید و بهتر است یک بار برای همیشه در این مورد توضیح بدهید، عنوان کرد: ما عشیره عرب داریم و ایران کشور ۷۲ ملت است. کشوری است که مردمانش خون می‌دهند، اما خاک نمی‌دهند، خون دادیم تا خاک ندهیم. آن چیزی که از من دست به دست می‌شود منظورم من با عرب ایرانی یا عرب عراقی نبود منظور من رژیم بعثی بود. اگر به عقب فلش بک بزنیم می‌دانید که من در آبادان هم مربیگری کرده‌ام وهم در جا‌های دیگر خوزستان هم بوده‌ام. بعد از یکی دو ماه بچه‌ها را مجبور کردم که به من عربی یاد بدهند. اگر در تیم نفت آبادان می‌ماندم اکنون عربی خوب حرف می‌زدم. البته در حد محاوره یاد گرفته‌ام. عید قربان پارسال آبادانی‌ها به من دشداشه هدیه دادند. یک دشداشه طوسی به من دادند و یک چفیه، یک دشداشه سفید هم به من دادند که خیلی گران است. یک دشداشه یقه هفت هم به من داده‌اند که مال خانه است.

وی افزود: من دشداشه لاجوردی ندیده بودم، اما یک دشداشه لاجوری هم به من داده‌اند که به خاطر استقلال بود. عید قربان آن را پوشیدم. من به خانه‌ها در آبادان رفته‌ام. اهل لبیک گفته‌ام، با آن‌ها صحبت کرده‌ام. در خیابان‌های آبادان دشداشه می‌پوشیدم.

سرمربی فولاد خوزستان گفت: وقتی من سر خاک شهدا در آبادان و اهواز می‌روم سر خاک همه شهدا می‌روم. ما شهید عرب، شهید لر و همه مدل داریم. این برادران که در روی سکو‌ها حرف‌ها را زدند برادر کوچک من هستند. نمی‌خواهم بخش منفی‌اش را ببینم و بگویم با برنامه بوده؛ اما این‌ها هم برادران کوچک من هستند. همه این‌ها که من نگاه کردم سن‌شان هم کم بود. همه آن‌ها دوستان و برادرانم هستند وقتی یک ایرانی فحش می‌خورد رگ گردن همه باد می‌کند، رگ گردن من برای شما باد می‌کند و رگ گردن شما برای من. آن‌ها بچه‌های کوچکی بودند البته من تمرکزم روی بازی بود، ولی مربیان ۶ گوش و ۶ چشم دارند. فقط به ایوب والی گفتم این مسائل به داخل زمین نیاید و هیجان‌زده نشوند فقط تمرکزشان روی برد باشد.

منصوریان تأکید کرد: من با لباس عربی در اهواز هم بوده‌ام. یک دشداشه کرم و یک صندل خیلی گران خریدم. احساس می‌کردم در لباس عربی خیلی خوش‌تیپ هستم یکی هم به من گفت اگر کلاه سرت بگذاری با این تیپ شبیه کویتی‌ها می‌شوید. همه با هم هم‌وطن و بردار هستیم. من، چون دوران این بچه‌ها را گذرانده‌ام می‌توانم آن‌ها را تحمل کنم. دیروز هم گفتم قصاص قبل از جنایت نکنید. من در مناطق مختلف آبادان حضور داشته‌ام. آنقدر به من دله داده‌اند خورده‌ام که پُرز معده‌ام می‌رفت. یا من را قبول می‌کنند یا قبول نمی‌کنند، اما من ناراحت نیستم خدا به من لطف و عنایت داشته است.

وی ادامه داد:، اما وقتی یک پیرمرد من را بغل می‌کند و من را مثل پسرش می‌داند و دیگری من را مثل برادرش می‌داند من با یک برادر در عشیره عهده برادری بسته‌ام. شاید دفعه بعد بروم و با برادر عشیره شادگانی‌ام برگردم.

سرمربی فولاد خوزستان در مورد اینکه باید به فوتبال پایه خوزستان توجه کنید، گفت: ابتدا به ساکن بگویم فولاد یک بازیکن در تیم ملی جوانان دارد که من به صمد مرفاوی سلام می‌رسانم و می‌گویم او را سالم برگردانید. من چهار سال سرمربی تیم امید بودم با ۲۵۰ بازیکن پایه کار کرده‌ام. قول می‌دهم در مینی کمپ‌های مختلف از بازیکنان زیر ۱۸ و ۲۱ سال استفاده کنیم. از حسن حوری و مهدی‌پور خواهش می‌کنم که بیشتر فعال شویم. من نمی‌گویم، چون منصوریان هستم آن‌ها به سراغ من بیایند من به سراغ آن‌ها می‌روم. من یک پلن ۱۰ ساله نه برای خودم بلکه برای باشگاه فولاد دادم تا تبدیل به ابرقدرت فوتبال شود. من چند سالی می‌مانم و می‌روم، اما محمد علوی و ایوب والی و آل‌نعمه و ... می‌مانند و سرمربی می‌شوند. سعی می‌کنم نسل جدیدی در فوتبال این باشگاه ایجاد کنم. من ترس ندارم بازیکن ۱۶ ساله را هم بازی می‌دهم. در ذوب آهن بازیکنی با ۱۶ سال و ۸ ماه را که اهل خوزستان در آسیا بازی دادم. ۸۰ درصد بر روی تیم بزرگسالان تمرکز دارم و یک ۱۰۰ درصد دیگر هم بر روی تیم‌های پایه می‌گذارم.

برچسب ها: منصوریان ، فولاد ، ملوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار