رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و اقتصادی با جدیت دنبال می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و اقتصادی استان در راستای رونق تولید در دستور کار است و با جدیت دنبال می‌شود.

اشرفی در نشست بررسی موانع و برنامه ریزی برای راه اندازی کارخانه اکسید منیزیم نهبندان گفت: رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و اقتصادی استان در راستای رونق تولید در دستور کار است و با جدیت دنبال می‌شود.

به گفته وی دولت برای رفع موانع و رونق تولید عزم راسخ دارد و مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانکی باید با نگاه بلندمدت و دورنگر در راستای رفع موانع از مسیر تولید و سرمایه‌گذاری تلاش کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به همین رویکرد و نگاه؛ از بازگشت ۱۵ واحد صنعتی استان به چرخه تولید خبر داد.

اشرفی با اشاره به درخواست مدیر کارخانه سدید سرام منیزیم نهبندان مبنی بر استفاده از تسهیلات حمایتی برای طرح توسعه این کارخانه گفت: در سطح استان خراسان جنوبی ۱۲۰۰ میلیارد تومان منابع خرد در حال توزیع است، اما برای منابع صنعتی و تولیدی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و مصوبات سفر رئیس جمهوری سرانه‌ی خراسان جنوبی ۳۱۰۰ میلیارد تومان معین شده که در اولین فرصت که این سرانه ابلاغ شود اختصاص تسهیلات ویژه از این منابع به مجموعه‌ی سدید سرام در اولویت خواهد بود.

اشرفی همچنین در خصوص دغدغه‌ی رفع سوخت این کارخانه گفت: ظرف ۷ یا ۸ ماه آینده واحد‌های صنعتی با مشکل قطعی گاز مواجه نخواهند بود، اما در عین حال به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مجوز لازم داده شده تا طبق ضوابط انبار‌های سوخت فسیلی این کارخانه نیز در صورت قطعی گاز شارژ شود.

کارخانه اکسید منیزیم شهرستان نهبندان با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان در شهرک صنعتی این شهرستان قرار دارد که قرار است ظرف ۱۰ روز آینده به بهره برداری برسد

تولیدات این کارخانه بر پایه تولیدات ماده معدنی استراتژیک برای مصارفی همچون استفاده در خوراک دام، کود کشاورزی و صنایع شیمیایی است که در فاز نخست برای ۶۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال برنامه ریزی شده است.

ظرفیت این کارخانه تولید و فرآوری ۴۶ هزار تن اکسید منیزیم و منیزیت کلسینه شده در سال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.