تدوین برنامه پنج ساله ارتقای زیست محیطی در فولاد مبارکه

رئیس واحد محیط زیست شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: برنامه پنج ساله اول ارتقای محیط زیست شرکت فولاد مبارکه اصفهان (۱۴۰۵ -۱۴۰۱) تدوین شده است.

بهنام کاویانی، رئیس واحد محیط زیست شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه با به‌کارگیری استاندارد‌هایی نظیر «ISO ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵» نظام مدیریت محیط زیست با نظام مدیریت کیفیت پیوند زده می‌شود گفت: شرکت فولاد مبارکه اهداف محیط زیستی خود را براساس برنامه پنج ساله اول، ارتقای محیط زیست و به حداقل رساندن ردپای محیط زیستی شرکت تعیین کرده است.


او افزود: مدیریت جامع، هماهنگ و نظام‌مند منابع آبی، کاهش انتشار دی اکسید کربن در مسیر دستیابی به فولاد کربن صفر، کاهش انتشار آلاینده‌ها به هوا، کاهش شدت مصرف انرژی، مدیریت محصولات جانبی و دستیابی به «Zero Waste» محافظت از تنوع زیستی، از جمله اقدامات فولاد مبارکه در این زمینه است.


رئیس واحد محیط زیست شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد: متناسب با شاخص‌های تعریف شده و برای دستیابی به اهداف محیط زیستی، تاکنون بیش از یک میلیارد دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری شده و طرح‌هایی در مرحله اجراست.


به گفته کاویانی، وضع آلایندگی مجتمع فولاد مبارکه به صورت مستمر توسط آزمایشگاه معتمد در قالب طرح خوداظهاری، به صورت دوره‌ای و اضطراری به صورت برخط، بر اساس شاخص کیفیت هوا «AQI» و با استفاده از ایستگاه پایش هواشناسی با قابلیت اتصال به سامانه کشوری، پایش و نتایج در قالب کارنامه ارزیابی عملکرد محیط زیست به صورت ماهیانه برای نواحی ارسال می‌شود.

شرکت فولاد مبارکه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور سهم ۱٫۵ درصدی در تولید ناخالص داخلی «GDP» و سهم ۸ درصدی در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.