اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار برگزار شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین‌ گفت: هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار با حضور فرهیختگان فارسی‏‌زبان و همچنین شاعران زبان‏‌های عربی، اردو و انگلیسی پایان یافت.

سمیه اسماعیلی در آئین اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) اظهار کرد: استفاده از ابزار شعر برای تبیین دفاع از ارزش‌های اسلام و حماسه‌های دفاع مقدس تحول‌آفرین است چرا که هر فعالیتی در قالب هنر جای بگیرد علاوه بر اثرگذاری، ماندگاری دارد.

این مسئول تصریح کرد: مفتخریم که میزبان برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار باشیم و با زبان شعر توانمندی‌های جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را در عرصه‌های مختلف به رخ جهانیان بکشانیم.

وی خاطرنشان کرد: فراخوان کنگره از اول دی‌ماه با دعوت از فرهیختگان فارسی‏‌زبان و همچنین شاعران گرانقدر متعهد به ارزش‏‌های الهی و انسانی در زبان‏‌های عربی، اردو و انگلیسی آغاز و آثار شاعران خوش‌ذوق و علاقه‌مند تا پانزدهم بهمن ماه جمع‌آوری شد که یک هزار و ۲۳۶ اثر از شاعران داخلی و همچنین کشورهایی همچون لبنان، عراق، سوریه، هندوستان، تاجیکستان، یمن، پاکستان و افغانستان به دبیرخانه کنگره ارسال گردید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار کرد: در آیین اختتامیه از برگزیدگان محورهای این شهید بزرگوار، شب شعر «خاتم سلیمانی ۲»، مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا، محفل شعر شاعران با حضور شعرای بین‌المللی و ملی در حسینیه امینی‌های قزوین، محفل شعر دانش‌آموزی و فرهنگی با مشارکت فعال آموزش و پرورش و کانون پرورش فرهنگی، محفل شعر بانوان در ایام‌الله دهه‌فجر و همچنین آیین اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع‌مقدس و مقاومت تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار