رئیس جمهور:

آمار بیکاری به ۸.۲ درصد کاهش یافته است

رئیسی گفت: با فراهم شدن زمینه رونق تولید در کشور آمار بیکاری از ۸.۹درصد به ۸.۲ درصد کاهش یافته است.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان  در نشست با خبرنگاران بوشهری گفت: اشتغال دغدغه دولت است و از ابتدا هم اعلام کردیم که برای افراد بیکار باید شغل ایجاد کنیم؛ افراد تحصیل کرده حق دارند که متناسب با دانش خود شغل داشته باشند. کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل به چرخه تولید برگشته و مشاغل جدید ایجاد شده است.با فراهم شدن زمینه رونق تولید در کشور آمار بیکاری از ۸.۹درصد به ۸.۲ درصد کاهش یافته که این آمار قابل توجه است.

رئیس جمهوربا بیان اینکه براساس گزارش استاندار بیکاری در استان بوشهر نیز کاهش داشته است،گفت: کاهش مشکل بیکاری به منزله حل مشکل بیکاری در کشور نیست.

دولت برای اصلاح لایحه ته لنجی آمادگی دارد

رئیس جمهور در خصوص ساماندهی کالا‌های همراه مسافر، ته لنجی یا ملوانی با اشاره به درخواست یکی از طلایه داران این استان در رابطه با جدا کردن خرج ملوانان از کوله بران و اینکه این‌ها یک مساله و آن‌ها مساله جداگانه‌ای دارند گفت: این مساله منطقی است، چون ۲ موضوع است و می‌تواند در ۲ بخش مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله رئیسی افزود: باید به گونه‌ای رفتار کرد که فعالان در کالای همراه ملوان به زندگی خود برسند و از طرفی بحث صادرات و وادرات هم نقض نشود و روی برخی کار‌های تجاری هم تاثیر مثبت و نه منفی داشته باشد.

وی اظهار کرد: بحث کالا‌های ته لنجی داد و ستدی به شمار می‌رود و بعنوان کار سنتی و قدیمی منطقه که ریشه در سال‌های گذشته دارد شناخته می‌شود.

رئیسی ادامه داد: استاندار، نمایندگان مردم در مجلس و معاون اجرایی با ملوانان و سایر دست اندرکاران این بخش بنشینند نقطه نظرات آن‌ها را بشنوند و این لایحه تهیه شده اگر معلوم شود که در جایی باید اقدام سریعی صورت گیرد این آمادگی در دولت است به نحوی که این عزیزان دچار مشکل نباشند.

وی تاکید کرد: ما معتقد هستیم مساله کالای همراه مسافر و ته لنجی باید به گونه‌ای مدیریت شود که هم مشکل ته لنجی و ملوانان حل شود و هم به قوانین تجاری و اقتصادی کشور خللی وارد نشود.

وجود آلاینده‌های گسترده در جنوب بوشهر رنج آور است

رئیس جمهور در خصوص بی‌توجهی به نیرو‌های بومی در پارس جنوبی بیان کرد: وجود آلاینده‌های گسترده در جنوب استان بوشهر رنج‌آور است چرا که هم ثروت کشور تبدیل به دود می‌شود و هم آلایندگی گسترده‌ای در پی دارد.

رئیسی با بیان اینکه آلایندگی‌ها سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، افزود: دستورات لازم صادر شده که شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه فعال شوند و کار را پیش ببرند و شاهد رفع آلایندگی‌ها باشیم.

وی در مورد مسئولیت اجتماعی صنایع و شرکت‌ها نیز تصریح کرد: عوائد و سود این شرکت‌ها باید نصیب مردم محیط پیرامونی نیز شود و طبق قانون باید به این موضوع توجه شود.

رئیس جمهور گفت: سفر به استان بوشهر فرصتی برای ما است تا در میان مردم حضور یابیم و مسائل و مشکلات را رفع کنیم.

وی اضافه کرد: در دور اول سفر به استان بوشهر بررسی کردیم و طرح‌هایی برای کوتاه مدت و طرح‌هایی نیز برای بلند مدت مد نظر قرار گرفت. جاده بوشهر - شیراز از اولویت‌های سفر است که تامین اعتبار شده است.

اعتبار پروژه راه آهن بوشهر- شیراز تامین شده است 

رئیس جمهورافزود: خط ریلی بوشهر - شیراز از خواسته‌های مردم است که ۱۰ درصد پیشرفت دارد و خوشبختانه اعتبار این پروژه تامین شده و کار با قوت بعد از سفر دنبال می‌شود.

وی از اولویت‌های سفر به استان بوشهر توسعه راه‌ها و خط ریلی عنوان کرد و ادامه داد: در سفر اول بخش قابل توجه مصوبات انجام شده و پیشرفت ۴۰ درصدی انجام شده و به همین میزان هم در دست اجرا است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها روند پیشرفت مورد انتظاری نداشته‌اند افزود: با توجه به تامین اعتبار صورت گرفته برای راه‌آهن بوشهر امیدواریم شاهد تسریع در روند اجرای این پروژه باشیم.

رئیس جمهور ضمن تشکر از مردم استان بوشهر از مردمان شهرستان‌هایی که فرصت سفر به آنها به وجود نیامد عذر خواهی کرد و گفت: اگر چه در جمع شما مردمان حضور نیافتم اما نمایندگانی از طرف دولت به این مناطق سفر داشتند خواسته‌های آنها رسید و در جلسه‌ها مطرح شد.

وی ضمن تقدیر از جوانان استان بوشهر خطاب به مردم این استان گفت: یقین بدانید خواسته شما دنبال می‌شود.

رئیسی همچنین با تقدیر از خبرنگارانی که در این ۲ روز برنامه های سفر دولت را پوشش خبری دادند ادامه داد: خبرنگاران مصوبه‌های سفر دوم هیئت دولت به استان بوشهر را به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی در خصوص ضمانت اجرایی مصوبه های سفر استانی دولت اظهار کرد: همه مدیران دستگاههای اجرایی نسبت به اجرای مصوبه های دولت مسئولیت اجرایی دارند و باید مجدانه پیگیر این مصوبه ها باشند.

رئیسی یادآور شد: در کنار پیگیریهای مجدانه استاندار بوشهر معاون اجرایی رئیس جمهور نیز مسئولیت پیگیری ستادی مصوبه های سفر دولت را برعهده دارد.

وی از اصحاب رسانه خواست با دقت مصوبه های سفر دولت را پیگیری و به این صورت به دولت کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
پس فقط من شغل ندارم :(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
آقای رییسی چرا برای صدور مجوز ها مانند مدرسه غیر دولتی وغیره شرط تأهل گذاشته اند بسیار از افراد مجرد وتوانمند هستند که می توانند کارآفرینی کنند وعده زیادی را به کاربگیرند ولی چون شرط تأهل وجود دارد جامعه نمی تواند از وجوداین افراد استفاده کند ودر نتیجه این افراد توانمند به جای کارآفرینی دست به سوداگری می زنند بسیاری از قوانین اگراصلاح شود ایجاد شغل خیلی افزایش پیدا می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
آقای رییسی من می خواهم پایه یک بگیرم وکارم را شروع کنم متأسفانه آموزشگاه ها یا ثبت نام نمی کنند یا ماه ها وسال هامعطل می کنند تا فرد بتواند آزمون رانندگی بدهد اگر این آموزشگاه ها حذف شوند ومانند قدیم فقط آزمون رانندگی برگزار شود واین معطلی ها از بین برود کلی فرد بیکارمثل من شاغل خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
جهان موازی: همه چی آرومه من چقدر خوشبختم این چقدر خوبه که تو کنارم هستی...
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۸:۰۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
مشکل ما همین آمار ها هست. میدونی اینا آپلود فیلم داخل روبیکا رو هم شغل محسوب کردند.
-
خداترس
۰۷:۳۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
به نظر بنده این آمار درستی نمی تواند باشد . دولت با برنامه ریزی حساب شده با توجه به منابع و پتروشیمی های عظیم می تواند با ایجاد شرکت های کوچک در شهرهای مختلف بیکاری جوانان را به حداقل برساند ...
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۰۷:۲۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
سلام بزرگوار خسته نباشید این آمار از کجا اومده ... من تو جایی که هستم و زندگی می کنم تا دلتون بخواد. بیکار زیاد هست... خودم هم شغل آزاد هستم هفت روز هفته کار می کنم هیچ بیمه ای هم ندارم ..بیشتر دوستام بیکار هستن و توهین نباشه این آمار از کجا اومده ....
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۷:۲۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
کجایی عمو دقیقا کجایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
چی آمار بیکاری کم شده پس این زباله گردها که روزبه روز تعدادشون زیاد میشه نکنه بعنوان آمار کار حساب کردین تو را به خدا با شعور مردم بازی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
یه دهه هفتادی
۰۶:۵۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
باچه سند و مدرکی میگید بیکاری کاهش یافته من امسال حتی یه کار ساده هم پیدا نکردم ۱ سال بیکارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
قیمت دلار رو بیارید پایین!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
این آمار بیکاری مال کدام کشور هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
اینقدر اوضاع اقتصادی خرابه که همه کارشناسان اقتصادی خاموشن ! این کاهش از کجاست ؟ تورم فاجعه بار !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
آمارسازی جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
چه خوب
Iran (Islamic Republic of)
Iranium
۰۴:۲۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
درود و سلام بر رییس جمهور ما دکتر رئیسی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
کار میکنیم اما پولمون به جایی نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۲:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
#من_هم_یک_بیکار_هستم
United States of America
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
من خیلی تعجب میکنم آقای رئیس جمهور این آمار رو از کجا میارن متاسفانه بعد از فیلترینگ اینترنت بیشتر افراد که توی فضای مجازی فعالیت داشتن شغلشونو از دست دادن یا بیشتر افراد تحصیل کرده الان بیکارن
Iran (Islamic Republic of)
Mahmood.es
۰۱:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
آقا به فکر سفره کارگران و مردم باشید...عید شد و شرمنده زن و بچه هایمان شدیم تو را به علی اکبر قسم ، دیگه توان نداریم کاری کنید به فریادمان برسید کمرمان شکست زیر این بار گرانی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
0670792012 کد ملی منه یکی به دادم برسه بیکارم شرکت نفت بجنورد نیرو میخواد ولی آزمون نمی‌گیرند خدا ازتون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
امام حسن عسکری (علیه السلام)
جُعِلتِ الخَبائِثُ فی بَیت وَ جُعِل مِفتاحُهُ الکَذِبَ؛
تمام پلیدی ها در خانه ای قرار داده شده و کلید آن دروغگویی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
وزارتخانه کار یه عده حقوق بگیر که هر وقت هم مراجعه کنی نهایت زحمتی که می‌کشن اینه که لیست کاریایی ها رو بهت میدن.من نمی‌دونم شما اونجا چیکار میکنید وبیت المال رو حیف میل می‌کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
این امار از کجا میاری !! فقط با همین بستن نت کلی رو از کار بیکار کردی !!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
یعنی 91.8 درصد مردم شغل دارن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
انشاءالله جنگ اقتصادی رو مثل نظامی میبریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
چه کسی این آمارها را در اختیار شما قرارمیدهد؟
مطمئنا دوستتان نیست.