در جنگ نرم بایستی با افزایش قدرت نرم با توطئه‌های دشمنان مقابله کرد

رئیس دانشگاه لرستان و دبیر شورای رؤسای دانشگاه‌های منطقه پنج کشور، گفت: در جنگ نرم بایستی با افزایش و تقویت قدرت نرم با توطئه‌های دشمنان مقابله کرد.

علی نظری در نشست رؤسای دانشگاه‌های منطقه پنج کشور و معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه بیان کرد: امروزه، مهندسی فرهنگی و رصد شبانه‌روزی اتفاقات عرصه فرهنگ توسط متولیان فرهنگی، یک ضرورت است و نقش حوزه و دانشگاه یک نقش مهم در قدرت نرم کشور است.

وی ادامه داد: آنچه در جنگ نرم می‌تواند باعث پیروزی بر حربه‌های دشمن شود افزایش قدرت نرم است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، بیان کرد: سال‌هاست رهبر معظم انقلاب اسلامی از واژه‌ها، عبارات و اصطلاحات نظامی و جنگی برای عرصه فرهنگ استفاده می‌کنند و به عنوان رهبر فرزانه و حکیم هشدار می‌دهند که در این فضا بایستی آرایش جنگی به‌خود بگیریم و این بیدار باش می‌بایست راهگشا و چراغ راه مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها باشد.

دبیر شورای رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه پنج کشور اضافه کرد: در جنگ نظامی آنچنان که دیده‌بان و نگهبان، شبانه‌روزی به حراست می‌پردازد ما نیز بایستی به‌طور شبانه‌روزی و بدون توقف به رصد و اجرای برنامه‌های فرهنگی بپردازیم و در توجه به مسائل دانشجویان به‌مانند میدان جنگ به طور مداوم به رصد نظام مسائل فرهنگی دانشجویان بپردازیم و با حضور مداوم و فعال در خوابگاه‌ها و سایر بخش‌های دانشجویی تغییر رفتارها در این حوزه را ببینیم و با مهندسی فرهنگی و ارتقای شاخص‌های مختلف در این عرصه بتوانیم در جنگ نرم با قدرت نرم به مقابله با جریان‌سازی نظام سلطه بپردازیم.

نظری، ادامه داد: در این فضا دانشگاه‌ها به‌ویژه حوزه معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی، حوزه‌های علمیه، اساتید حوزه و دانشگاه می‌بایست به رصد جدی فضای ایجاد شده توسط دشمن با احصای اعداد و ارقام کمی و مهندسی فرهنگی رفتار دانشجویان اقدام کنند و متناسب با آن، برنامه راهبردی و عملیاتی ارائه کنند.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فضای مجازی در اختیار نظام سلطه به‌عنوان قتلگاه جوانان است افزود: از مهم‌ترین مؤلفه‌های این فضاست که دشمن با تسخیر آن هر دقیقه به دقیقه از ما کشته می‌گیرد و این وضعیت نباید برای خانواده‌ها، مدیران و مسئولان فرهنگی عادی شود و دچار بی‌تفاوتی در آن بشویم؛ از مهم‌ترین مؤلفه‌های این فضا عادی‌سازی رفتارهاست که توسط دشمن انجام می‌شود و استادان حوزه و دانشگاه نباید سکوت کنند و عرصه را برای جولان و یکه‌تازی دشمن خالی کنند».

وی گفت: سکوت در این فضا و بی‌تفاوتی در آن بسیار خطرناک است و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به‌عنوان ظرفیت‌های قدرت نرم نظام و جامعه می‌بایست در بزنگاه‌ها نقش تاریخی و اثرگذار خود را ایفاء کنند.

دبیر شورای رؤسای دانشگاه‌های منطقه پنج کشور تصریح کرد: مسئولان و متولیان معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها، سربازان گمنام این عرصه‌اند و کسی که یک نفر را احیاء کند و نجات دهد گویی تمام انسان‌ها و بشریت را نجات داده است و حرکت در این فضا، فرضیه الهی بوده و مانند حج و جهاد مقدس است و اصطلاحات مقام معظم رهبری از جمله جهاد تبیین، جهاد مقاومت و جهاد کبیر، همگی، حاکی از اهمیت و ضرورت حرکت همراه با برنامه‌ریزی در این عرصه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار