تلاش برای تحقق تولید نهال در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای نهضت ملی تولید نهال در این استان خبرداد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای نهضت ملی تولید نهال در این استان خبر داد و گفت: در قالب این نهضت قرار است طی چهار سال یک میلیارد اصله نهال در کشور تولید شود که این استان در سال نخست با تولید ۷۰۰ هزار اصله سهم خود را ایفا می‌کند.

اصغر احمدی افزود: نهضت تولید یک میلیارد اصله نهال از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم و برنامه‌های رییس‌جمهور است که بر عهده وزارت جهادکشاورزی با محوریت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گذاشته شده است و این برنامه از سوی ادارات‌کل منابع طبیعی سراسر کشور با هدف گسترش فضای سبز و تولید هوای سالم اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: برهمین اساس بنا بر ظرفیت‌های استان از جمله مشارکت‌های مردمی، مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و نهالستان‌هایی که در اختیار داریم برای سال نخست ۷۰۰ هزار اصله نهال در استان تولید می‌شود، اما در سال‌های بعد این تعداد افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مقرر شده است تا از مجموع ۷۰۰ هزار اصله نهال، ۳۰۰ هزار اصله نهال از سوی بخش خصوصی و ۴۰۰ هزار اصله نهال با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اداره‌کل منابع طبیعی استان تولید شود.

احمدی با اشاره به وجود ۲ نهالستان در این استان اظهار داشت: یک نهالستان در شهرستان شهرکرد به مساحت ۴۰ هکتار و دیگری در لردگان به مساحت ۱۷ هکتار است که از این ظرفیت در طرح نهضت ملی تولید یک میلیارد نهال بهره‌گیری می‌شود و از سال دوم این طرح، تلاش بر این است که سالانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال تولید شود.

احمدی خاطرنشان کرد: اگرچه تولید نهال از سال‌های گذشته یکی از برنامه‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری بوده است، اما نهضت ملی کاشت یک میلیارد اصله نهال برنامه مهمی است که از سوی دولت سیزدهم تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار