مس رفسنجان، بازی مرگ و زندگی برای آبادانی‌ها

تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و مس رفسنجان از هفته بیست و دوم لیگ برتر جام خلیج‌فارس در حالی به مصاف هم می‌روند که ۲ تیم سعی در بهبودی وضعیت خود در جدول دارند.

هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال روز یکشنبه با چهار دیدار آغاز می‌شود که در یک دیدار، شاگردان ادسون تاوارس در صنعت‌نفت آبادان میهمان شاگردان محمد ربیعی در مس رفسنجان خواهند بود.

شاگردان تاوارس که قصد دارند از قعر جدول جدا شوند و امید‌های خود را برای بقا در لیگ برتر افزایش دهند در مقابله با مس رفسنجان به سه امتیاز این دیدار خارج از خانه چشم دوخته‌اند و از طرف دیگر مس رفسنجان سعی دارد باب حمایت تماشاگران خود بدنبال صعود در جدول است.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط برای ۲ تیم در بازی هفته گذشته متفاوت بود تیم صنعت‌نفت آبادان در بازی گذشته برابر میهمان خود تراکتورسازی تبریز تن به شکست خانگی سه بر یک داد و در آن سوی میدان نیز تیم مس میزبان خود هوادار تهران را با یک گل شکست داد و با پر به خانه یافت.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در کنار تیم‌های پیکان، مس کرمان، نفت مسجدسلیمان و ملوان از تیم‌های پایین جدول رده‌بندی لیگ برتر است و برای اندوخته شدن امتیازاتش نیاز به پیروزی در برابر مس رفسنجان در دیدار خارج از خانه دارد.

اما مس رفسنجان که در نیم فصل دوم با نتایج غیرقابل پیش‌بینی به رده‌های بالای جدول صعود کرده رفته رفته روند به تیم منجسم‌تری تبدیل شد و برای صعود به رده‌های بالای جدول و کسب سهمیه آسیا چشم به کسب سه امتیاز برابر زردپوشان آبادانی بسته است.

نفتی‌ها در دیدار رفت برابر مس رفسنجان یک امتیاز کسب کردند و اکنون در هفته بیست و دوم به دنبال کسب سه امتیاز دیدار خارج از خانه هستند.

نقطه قوت تیم صنعت‌نفت در جایی دیده می‌شود که فردین یوسفی به عنوان رهبر خط میانی تیم برابر حریف عرض اندام می‌کند یوسفی در تقابل با هافبک‌های تیم‌های رقیب یک سر و گردن برتر نشان داده، اما در آن سوی میدان نیز مهدی ترکمان هافبک با تجربه مس نیز در این فصل نمایش خیره کننده‌ای از خود نشان داده و تقابل یوسفی و امامعلی تعیین کننده نتیجه این بازی خواهد بود.

صنعت‌نفت برای کسب سه امتیاز این دیدار دلخوش به بازیکن تکنیکی خود مهدی ممی‌زاده در این دیدار دارد ضمن اینکه به گلزنی احمد شریعت‌زاده دل بسته است ضمن اینکه قرار گرفتن محسن آذرباد نیز در ترکیب مس رفسنجان برای خط دفاعی نفتی‌ها سخت خواهد بود، زیرا این مهاجم کهنه کار نشان داده چارچوب دروازه را به خوبی می‌شناسد.

مس رفسنجان با ۶ برد، ۱۳ تساوی و ۲ باخت و با ۳۱ امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و به دنبال کسب هفتمین پیروزی این فصل خود است، این تیم ۱۶ گل زده و ۹ گل خورده را در کارنامه خود ثبت کرده است.

در آن سوی میدان نیز صنعت‌نفت آبادان با ۲ برد، ۶ تساوی و ۱۳ باخت و با ۱۲ امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی جای گرفته و به دنبال کسب سومین پیروزی فصل است تا اختلافش با تیم‌های بالای خود را کاهش دهد، نفتی‌ها نیز ۱۲ گل زده و ۲۷ گل خورده در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

خط دفاعی مس رفسنجان با دریافت ۹ گل به همراه پرسپولیس بهترین خط دفاعی لیگ به شمار می‌رود و خط حمله نه چندان خطرناک صنعت‌نفت برای رسیدن به گل در این دیدار باید از سد آهنین مس گذر کند.

بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: بازی برای ما و مس دشوار است، اما به دلیل شرایط بدی که در جدول داریم راهی جز پیروزی پیش روی ما نخواهد بود.

سید فاخر تهامی افزود: مس تیم سختکوش و پرتلاشی است و نتایج قابل قبولی کسب کرده و برابر ما برای از دست دادن امتیاز بازی نخواهد کرد.

وی بیان‌کرد: برای کسب سه امتیاز باید بهترین استفاده را ببریم هر چند این انگیزه بین بازیکنان وجود دارد و آن‌ها برای پیروزی بر حریف خود لحظه شماری می‌کنند.

تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و مس رفسنجان روز یکشنبه هفته جاری و از هفته بیست و یکم لیگ برتر جام خلیج‌فارس در رفسنجان به مصاف هم می‌روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.