صدور ۱۰۴ رای حقوقی به نفع موقوفات خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۱۹۶ پرونده وقفی در محاکم قضایی استان از سال گذشته تاکنون باز بوده که ۱۰۴ رای به نفع موقوفات صادر شده است.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۱۹۶ پرونده وقفی در محاکم قضایی استان از سال گذشته تاکنون باز بوده که ۱۰۴ رای به نفع موقوفات صادر شده است.

او  افزود: ۲۲ رای نیز علیه موقوفات بوده و ۷۰ پرونده وقفی دارای اختلاف همچنان در نوبت رسیدگی است.

حجت‌الاسلام  بخشی‌پور با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه استان خراسان جنوبی گفت: تمامی عملیات‌های مالی، حسابداری، عمرانی، فرهنگی، حقوقی، ثبتی و اجاره‌ای مربوط به موقوفات و بقاع متبرکه استان در این سامانه ثبت و ضبط می‌شود و قابل دسترسی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از وجود ۱۰ هزار و ۲۶۳ موقوفه شامل ۲۲ هزار رقبه در این استان خبر داد و افزود: مردم از موقوفات با کاربری‌های مختلف تجاری، مسکونی، کشاورزی، مذهبی، فضای سبز، اداری، آموزشی، بهداشت و درمان بهره‌مند شده یا کسب روزی می‌کنند.

او عنوان کرد: بیش از ۴۸۰ هزار متر مربع از اراضی موقوفه در اختیار آموزش و پرورش و بیش از ۳۵۶ هزار متر مربع در اختیار بخش بهداشت و درمان استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بهره‌وری از موقوفات رویکرد مهم اداره کل اوقاف و امور خیریه است گفت: در همین راستا تلاش شده با اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری، بهره‌وری موقوفات را افزایش دهیم.

او بیان کرد: احداث ۶ ساختمان تجاری در شهرستان‌های طبس و بیرجند، مجتمع مسکونی ۱۲ واحدی در قاین، احداث گلخانه، کاشت نهال عناب و احداث ۲ نیروگاه خورشیدی جزو مهمترین طرح‌های سرمایه‌گذاری ۲ سال اخیر در موقوفات خراسان جنوبی است.

حجت‌الاسلام  بخشی‌پور گفت: همچنین بهره‌برداری از سامانه آبیاری کم‌فشار در ۶۴ هکتار از اراضی موقوفه عبدالعلی خان خوسف، احیا، لایروبی، کول‌گذاری، سله‌شکنی و لوله‌گذاری در ۶۵ رشته قنات سطح استان، احیا و نگهداری ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی موقوفات انجام شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار