تجهیز یک هزار و ۶۸۰ هکتار از اراضی به روش‌های نوین آبیاری

۶۹ هزار هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به روش‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

غلامرضا ذاکر مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان مجهز به انواع روش‌های نوین آبیاری شده است که از این میزان یک هزار و ۶۸۰ هکتار با اختصاص اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال در امسال بوده است.

وی افزود: در بخش افزایش بهره‌وری در مصرف آب می‌توان به طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها و استفاده از آب سبز (باران) اشاره کرد که در این راستا ۳۲ هزار هکتار کشت غلات، علوفه و جبوبات دیم در استان اجرا شد که از این سطح ۱۴ هزار هکتار زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


ذاکر اضافه کرد: امسال ۳۲۰ طرح با اعتبار مصوب دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف اجرا شد.

وی ادامه داد: مرمت و بازسازی قنوات، انتقال آب با لوله، تامین و انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی، طرح‌های کوچک تامین آب، احداث استخر و احداث جاده‌های بین مزارع از جمله این اقدامات است.

ذاکر با اشاره به صرفه‌جویی قابل توجه آب در بخش کشاورزی استان طی امسال، گفت: این برنامه همچنین در ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار کشاورزی حفاظتی، ۲۲ هزار هکتار مدیریت تغذیه، ۱۲ هکتار توسعه کشت‌های متراکم و ۱۲ هکتار کشت گل محمدی محقق شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۱۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
دست کسانی درد نکند که سیستم آبرسانی نوین را برقرار کردند . کاش تمام مملکت از کشاورزی غرقابی که مهلک آب است ،نجات مییافت .
آخرین اخبار