حتی یک مورد مسمومیت تایید شده هم در استان قزوین نداشتیم

مدیرکل آموزش وپرورش در جلسه کمیته پدافند زیستی_فرهنگی گفت: حتی یک مورد هم مسمومیت تایید شده توسط علوم پزشکی در استان قزوین نداشتیم.

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش در جلسه کمیته پدافند زیستی_فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به مسمومیت‌های اخیر در برخی استان‌ها که ریشه در دشمنی معاندین دارد به اولیای استان قزوین اطمینان خاطر داد و گفت: حتی یک مورد هم مسمومیت تایید شده توسط علوم پزشکی در استان قزوین نداشتیم.

وی با اشاره به برخی شایعات در فضای مجازی درباره مسمومیت‌ها در استان قزوین گفت: در برخی از مدارس موارد شبه مسمومیت وجود داشته که با معاینات پزشکی مشخص شده مشکلات گوارشی بوده و متاسفانه در برخی موارد هم شیطنت‌های کودکانه عامل اصلی بوده است که در مورد اخیر از دانش آموزان خواهش می‌کنم از هیجان طلبی کاذب پرهیز کنند و اولیا نیز به فرزندان خود توصیه به نظم و رعایت قوانین مدارس را داشته باشند.

این مقام مسئول درباره اهمیت نقش والدین در مدیریت اتفاقات اخیر گفت: والدین عزیز باید آرامش خود را حفظ کنند و فضای کاذب هیجانی در منزل حکمفرما نکنند؛ زیرا وضعیت روحی روانی دانش آموز ریشه در خانواده دارد، بنابراین از پرداختن بیجا به اینگونه مسائل و ایجاد حساسیت بیش از حد پرهیز کنند.

وی ابراز داشت: خوشبختانه در کشور حتی یک مورد فوتی هم در رابطه با مسمومیت وجود نداشته و اکثریت قریب به اتفاق مسمومین به صورت سرپایی درمان و به آغوش خانواده‌ها بازگشته‌اند.

 سیاهکالی مرادی درباره ریشه این اتفاقات اظهار داشت: ببینید در مدارس چه اتفاقی می‌افتد که دشمن درصدد تعطیلی آن است؛ در دوران کرونا بیش از دوسال مدارس تعطیل شد، در اغتشاشات اخیر به دنبال تعطیلی مدارس بودند، اکنون نیز به گونه‌ای دیگر... این نشان می‌دهد که دستگاه تعلیم و تربیت با وجود برخی نقایص کار خود را درست انجام می‌دهد که اکنون مورد هجمه دشمنان انقلاب است؛ بنابراین اولیای عزیز باید در کنار نظام تعلیم و تربیت باشند و اجازه ندهند چنین اتفاقی بیفتد؛ ما مسئولین آموزش وپرورش نیز قول می‌دهیم همانند فرزندان خود از تمامی دانش آموزان حفظ و حراست کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه بر نقش تلفن‌های همراه در ایجاد برخی مشکلات رسانه‌ای در مدارس اشاره کرد و بار دیگر بر ممنوعیت همراه داشتن و استفاده از گوشی در مدارس تاکید کرد.

سیاهکالی مرادی همچنین از مدیران مدارس خواست تا تجهیزات ایمنی مدارس را به‌روزرسانی کنند و از ورود افراد غیرمسئول به فضای آموزشی جلوگیری نموده و هرگونه حرکت و اتفاق مشکوک را در اسرع وقت به مسئولین حراست مناطق و نواحی اطلاع رسانی نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار