اجرای پویش ویژه زنان زندانی جرایم غیرعمد در تهران

مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: هدف پویش نذر یاری این است که دیگر زنان زندانی جرایم غیرعمد در تهران نداشته باشیم.

احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری که ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد:ما ۴۱ پروژه را دنبال می‌کنیم که در حوزه معاونت ها حمایت‌های مشارکتی و کارآفرینی است، مجموع خروجی این فعالیت‌ها و پروژه ها، استفاده حداکثری شهروندان تهرانی از موضوعات اجتماعی است.

وی ادامه داد: یکی از تصمیمات ما، راه اندازی پویش نذر یاری است که از اوایل امسال شروع شد، اما این بار این پویش هدفش این است که زنان زندانی جرایم غیرعمد در تهران نداشته باشیم.

احمدی صدر گفت: پویش دوم ما ویژه کودکان کم برخوردار به ویژه کودکان کار است تا بتوانیم بسیاری از اسباب بازی‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهیم و این پویش از اول نوروز هم اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: موضوع دیگر این است که بنا داریم بسته های معیشتی را به اقشار کم برخوردار اختصاص دهیم و از نیمه شعبان شروع می شود، ۱۵ هزار بسته مقدمه کار است و انشالله تا ۳۰ هزار بسته هم در صورت تامین اعتبار می رسد.

احمدی صدر گفت: ۴ مرکز کارآفرینی تا پایان سال در پایتخت افتتاح می شود.

احمدی صدر در ادامه بیان کرد: کودک خیابان در سر چهارراه گدایی می کند اما کودک کار داخل کارگاه کار می کند زیرا ضعف مالی دارد و فقیر است، کودک کار را ما تحت پشتیبانی قرار می دهیم.

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران همچنین با تاکید بر اینکه جمع‌آوری سرشبکه‌های مافیای کودکان کار و خیابانی به هیچ عنوان برعهده شهرداری تهران نیست، گفت: این مسئله برعهده بهزیستی است و این سازمان در این زمینه باید ورود پیدا کند.

احمدی صدر همچنین در ارتباط با موضوع غربالگری معتادان متجاهر، گفت: این مسئله نیز در حیطه اختیار شهرداری نیست و به بهزیستی برمی‌گردد و در این خصوص ما مشکلاتی را داریم و متأسفانه معتادان متجاهر بیش از غربالگری آزاد و رها می‌شوند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در این دوره مدیریت شهری جهت افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر، گفت: در این زمینه نیز با راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی ۵ هزار ظرفیت به ظرفیت‌های قبلی کمتر از ۸ ماه توسط شهرداری تهران اضافه شد که در طول ۳۰ سال گذشته از فعالیت شهرداری تهران این کار بی نظیر و بی بدیل بوده است.

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران همچنین به فعالیت دیگر شهرداری تهران جهت راه‌اندازی مراکز نگهداری معتادان متجاهر با شرایط خاص اشاره کرد و گفت: قبل از راه‌اندازی این مراکز عنوان می‌شد که مراکزی برای نگهداری این افراد وجود ندارد به عنوان مثال معتادان متجاهر با زخم بستر پذیرش نمی‌شدند و منع پذیرش داشتند که به این گروه از افراد نوجوانان زیر ۱۸ سال و پیرمرد‌های بالای ۶۵ سال و بیماران اعصاب و روان اشاره کرد که در همین زمینه نیز ۹ یاورشهر توسط شهرداری تهران جهت نگهداری معتادان متجاهر راه‌اندازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار