کارشناس راهبری اجرای سیاست های فرهنگی گفت : مقام معظم رهبری از حدود دو دهه پیش روی تهیه نقشه مهندسی فرهنگی در کشور تاکید داشتند و سرانجام در سال ۱۳۹۳ چنین سندی به تصویب رسید .

محمد رضا باقریکارشناس راهبری اجرای سیاست های فرهنگی درنشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با ارائه توضیحاتی در خصوص تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور گفت : مقام معظم رهبری از حدود دو دهه پیش روی تهیه نقشه مهندسی فرهنگی در کشور تاکید داشتند و سرانجام در سال ۱۳۹۳ چنین سندی به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه در بخش هایی از این سند آمده که استانها هم باید در اجرای این سند مشارکت داشته باشند، افزود: این سندحدود ۳۰۴ اقدام ملی دارد که ۷۵ مورد از آنها کلان و در سطح ملی است، لذا استانها می توانند از حدود ۲۳۰ برنامه دیگر آن باتوجه به مسائل خاص استان خود برای تدوین برش استانی این سند استفاده کنند و طرح ها وبرنامه ایی را در این رابطه به اجرا در بیاورند.

کارشناس راهبری اجرای سیاست های فرهنگی خاطرنشان کرد: در دولت قبل ابلاغ تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور حدود شش سال به وقفه افتاد و سرانجام در سال ۱۳۹۹ آئین نامه تدوین برش استانی آن به تصویب رسید و ابلاغ شد.

وی یادآورشد: از فرودین سال ۱۴۰۰ در فاز اول به ۱۲ استان کشور ابلاغ شد که برش استانی این سند را تهیه کنند که همه آنها این کار را انجام داده‌اند و اکنون در فاز دوم به ۱۹ استان دیگر کشور ابلاغ شده تا برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور را تهیه کنند.

باقری با بیان اینکه خوشبختانه در کرمانشاه قسمت مهمی از کار یعنی احصاء اولویت‌های فرهنگی از قبل انجام شده، گفت: البته می‌توان روی بحث انتخاب اولویت‌ها باز هم همفکری کرد.

وی از تلاش برای اختصاص بودجه به این سند خبر داد و گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ ردیف بودجه خاصی برای سند مهندسی فرهنگی کشور دیده شده است، البته در بودجه سال ۱۴۰۱ هم برای ۱۲ استان اول بودجه‌ای در نظر گرفته شده بود.

کارشناس راهبری اجرای سیاست های فرهنگی خواستار همت و انگیزه بالای دستگاه های اجرایی استان برای اجرای این سند شد و گفت: مدیریت استان باید پیگیر تدوین و اجرایی شدن این سند باشد و از ظرفیت بخش مردمی فعال در حوزه فرهنگ به عنوان پیشنهاد دهنده، اجرا کننده و نظارت کننده می توان استفاده کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.