تحویل ۳۸۰ واحد مسکونی برای مددجویان استان اردبیل

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۳۸۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل مددجویان استان اردبیل شد.

علیرضا حسین‌نژاد گفت: امروز به میمنت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به دست ریاست جمهوری ۳ هزار واحد مسکونی افتتاح شد که از این تعداد ۳۸۰ مددجو در اردبیل صاحب مسکن شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل در حاشیه برنامه ویدئوکنفرانسی که به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد برگزار شد با قدردانی از شرکای اجتماعی کمیته امداد استان در اجرای این طرح گفت: از این تعداد ۲۴۸ واحد در قالب تفاهم‌نامه بنیاد مستضعفان و کمیته امداد، ۸۰ واحد در قالب تفاهم‌نامه کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و سپاه، ۴۵ واحد در قالب تفاهم‌نامه با شرکت گلرنگ و ۷ واحد توسط خیرین احداث شده است.

حسین نژاد از ساخت ۶۰۲ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در این استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد بقیه واحد‌ها هم تا خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گفته او، با تفاهم‌نامه سپاه ۵۱۰ واحد شناسایی شده که از این تعداد ۱۷۰ واحد در دست اجراست و سال آینده بقیه این واحد‌ها شروع شده و تا پایان سال ۱۴۰۲ همه را تحویل نیازمندان دهیم.

او در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد مددجویان بی‌خانمان در استان اردبیل گفت: سه هزار و ۸۰۰ خانواده مستاجر و مسکن غیرمقاوم در استان وجود دارد که از این تعداد حدود ۸۰۰ واحد مانده و در صورتی که مقدمات کار فراهم شود با تسهیلات و اعتبارات مختلف این‌ها را هم اجرا و مقاوم‌سازی خواهیم کرد.

معاون عمرانی استاندار اردبیل هم در این آیین تامین مسکن را از ضروری‌ترین نیاز‌های جامعه دانست و گفت: امیدواریم با همت دستگاه‌های مسئول و حمایت دولت و با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال ۱۴۰۲ در روستا‌های این استان افراد تحت پوشش کمیته و بهزیستی دغدغه مسکن نداشته باشند.

کمال‌الدین میرجعفریان با قدردانی از اقدامات انجام شده برای تامین مسکن محرومان و خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی افزود: در شهر‌ها هم بر اساس تکلیف دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن، اولویت تامین مسکن با این افراد است.

او اظهارامیدواری کرد به یمن ایام مبارک میلاد حضرت، ولی عصر (عج) و سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در استان دست به دست هم داده و نیاز‌هایی که در بخش مسکن وجود دارد را تامین کنیم.

میرجعفریان ادامه داد: از امروز باید اقدام جهادی در تمامی زمینه‌ها بویژه مسکن در این استان شروع شود.

او یادآورشد: در شهر‌ها برنامه‌ای که در سطح کلان کشوری شده است، زمین مورد نیاز تامین شده و هر جا هم نیاز باشد مخصوصا برای خیرین چه در بحث مسکن و چه در زمینه ایجاد فضا‌های بهداشتی و درمانی، آموزشی هدف‌گذاری‌ها انجام شده است، بانک‌ها هم بر اساس برنامه‌ای که در شورای مسکن هدف‌گذاری شده همکاری می‌کنند و هماهنگی‌های لازم در این زمینه هم انجام خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.