راه‌اندازی سوله بحران در آرامستان کرمانشاه

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه راه‌اندازی سوله بحران در آرامستان کرمانشاه را خدمتی ماندگار و با ارزش توصیف کرد و گفت : راه‌اندازی این سوله علاوه بر سامان‌دهی اجساد در مواقع ضروری، امنیت آرامستان را هم افزایش می‌دهد.

سلیم خانی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در یک نشست خبری، فضای سوله را هزار و ۳۶۰ متر با چهار هزار متر عرصه عنوان کرد و درخصوص ضرورت‌های راه‌اندازی سوله بحران در کرمانشاه، گفت : سوله بحران قبلا در سه استان دیگر راه اندازی شده است و ما چهارمین استانی هستیم که قرار است از این سوله در حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، تصادفات، بیماری‌های همه گیر و یا حوادث ناشی از سقوط هواپیما برای سامان دهی اجساد استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی این سوله هیچ گونه مزاحمتی برای ساکنان محلات مجاور ندارد و حداکثر شاید سالی سه یا چهار بار مورد استفاده قرار گیرد، اظهار داشت: شهرداری برای این سوله هزینه‌ای نمی‌کند و اعتبار ساخت آن را پزشکی قانونی تقبل می‌کند و در نهایت هم این سوله در اختیار ستاد بحران استانداری کرمانشاه قرار می‌گیرد تا در مواقع ضروری مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از بررسی سالانه ۵۰ هزار پرونده معاینات که مربوط به تصادفات و نزاع است خبر داد و گفت: در کمیسون‌های مختلف هم هزار و ۵۰۰ پرونده و همچنین بیش از هزار و ۵۰۰ مورد آزمایشگاهی هم در سال جاری مورد بررسی قرار گرفته است.

 خانی کاهش زمان پاسخ دهی به ارباب رجوع را یکی دیگر از دستاورد‌های ارزشمند پزشکی قانونی استان دانست و افزود: میزان پاسخگویی در کمیسیون‌ها به کمتر از ۱۶ روز و پاسخ دهی در سالن تشریح، سم شناسی و آسیب شناسی هم به کمتر از ۴۵ روز کاهش یافته که از نقاط قوت پزشکی قانونی استان محسوب می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.