آلمان: مسئولیت پایان جنگ بر عهده پوتین است

صدراعظم آلمان اعلام کرد که مسئولیت پایان دادن به جنگ در اوکراین بر دوش رئیس‌جمهور روسیه است.

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، در مصاحبه با خبرگزاری سی‌ان‌ان با بیان آن‌که مسئولیت پایان جنگ در اوکراین بر عهده «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، است، گفت که «پوتین باید به این درک برسد که با تهاجم و رفتار امپریالیستی موفق نخواهد شد و باید از در مذاکره وارد شود.»

نشریه پولیتیکو در گزارشی این مصاحبه شولتس با فرید زکریا را منتشر کرد و نوشت: «صدراعظم آلمان در این مصاحبه اعلام کرد که جنگ یک ساله در اوکراین به بن‌بست رسیده و خسارات بسیاری به اوکراین وارد می‌کند، اما اوکراینی‌ها را برای سازش تحت فشار قرار نمی‌دهیم. هر تصمیمی با اوکراینی‌ها انجام خواهد شد و پوتین قدرت و اوکراین و قدرت اتحاد دوستان اوکراین را دست‌کم گرفته بود.»

او در ادامه افزود: «اکنون خیلی سخت است بگوییم اقدام بعدی چیست و چه اتفاقی می‌افتد، اما یک چیز مشخص است که ما همچنان به کمک‌های مالی، بشردوستانه و البته ارسال سلاح به اوکراین ادامه می‌دهیم.»

شولتس در این برنامه از عملکرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، و مدیریت بحران او تمجید کرد و گفت: «بایدن بسیار به روابط بین‌المللی آگاه است. به نظرم او یکی از ماهرترین رئیس‌جمهورهاست که می‌داند مسائل در سطح جهانی به چه شکل انجام می‌شود که به خودی خود در زمان‌های بحران و خطر این اطلاعات بسیار مفید است.»

این در حالی است که ساعاتی پیش ده‌ها معترض علیه سیاست‌های غرب در شعله‌ور نگه داشتن جنگ اوکراین به خیابان‌های فرانکفورت آمدند و خواستار آتش‌بس فوری در اوکراین شدند، آن‌ها همچنین علیه متحدان ناتو برای ارسال تسلیحات به اوکراین تجمع کردند.

اما به تازگی رئیس یک گروه تولید کننده تجهیزات نظامی و دفاعی در آلمان گفت که در تدارک و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک کارخانه تولید تانک در اوکراین است که این کشور در حال حاضر برای مقابله با روسیه سخت به آن نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
بنظرم سخنان جناب اقای الاغ شولتس صدر اعظم المان منطقی نیست،این تحریک اکراین و حمایت اروپا وامریکا و ناتو که باعث تهدید امنیتی روسیه شد علت شروع جنگ است درضمن روسیه کاری رو شروع نمیکنه که ناتمام ولش کنه .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
پوتین سرجاش محکمه
به اهدافش رسیده
ارزش پولش بیشتر شده
فقط باید حواسش جمع باشه
به این مقدار بسنده کنه
تا بعد
Czechia
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
ولی مسئولیت شروعش با آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
برید فعلا کلاس تقویتی هندسه شرکت کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
کسی باید از مذاکره و گفتگو حرف بزند که به آن عمل کند. پوتین خوب میداند که اروپا و آمریکای بی هویت به گفتگو پایبند نیست و زور را می شناسد.
خداوند پوتین را سر راه اروپا و آمریکا گذاشته تا از اونها انتقام بگیره.البته کردار و گفتار خود اروپایی ها و آمریکایی‌ها باعث این کار بوده.
انشاالله که اروپا و آمریکا صدمه سختی خواهد خورد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۰۸:۳۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
ای بادنجون دور قاب چین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
غرب از جمله آلمان دنبال استعمار کشورهای غیر غربی است و چشم دیدن کشور مستقلی مثل روسیه و چین را ندارد و وجود آنها را مخالف منافع استعماری خود می داند ولی روسیه متوجه شرایط هست و از داشته های خود به بهترین وجه استفاده می کند و قطعا غرب در اوکراین موفق نخواهد بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
خاک بر سز اتحادیه اروپا که نوکر امریکا شدند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۰۲:۲۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
علاف کمتر بلاف.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۰۱:۵۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
حتما. با الحاق کل اکراین به روسیه جنگ در کمال آرامش به پایان میرسد. سرت تو کار خودت باشه وگرنه دوباره چک میخوری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
اول بابت بمب های شیمیایی که به صدام دادید غرامت به ایران بدهید بعد لفاظی کنید نوکرهای صهیونیست ها
آخرین اخبار