بدهی اداره‌کل راه و شهرسازی به شهرداری شهرکرد پرداخت خواهد شد

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: سهم ۱۰ درصد شهرداری شهرکرد از فروش زمین‌ها و املاک دولتی به‌طور کامل محاسبه و در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود.

حسینعلی مقصودی در نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: محله میرآباد شهرکرد به‌لحاظ قانونی تحویل شهرداری شده و در ازای آن، بدهی اداره‌کل راه و شهرسازی به این شهرداری پرداخت خواهد شد.

وی افزود: به‌تازگی ۳۰۰ تن قیر رایگان از محل بازآفرینی شهری برای توسعه فضا‌های شهری مرکز چهارمحال و بختیاری به شهرداری شهرکرد اختصاص داده شده است.


بیشتر بخوانید


مقصودی به درخواست برخی اصناف برای دریافت زمین به‌منظور فعالیت متمرکز در یک مکان اشاره و تصریح کرد: به‌لحاط فنی و اصولی باید تمامی درخواست‌های اصناف مختلف، مبنی بر دریافت زمین برای هرگووه کسب و کار از طریق شهرداری انجام شود.

وی یادآور شد: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مسائل مرتبط با توسعه شهرکرد به‌عنوان مرکز استان را با اولویت و در سطح گسترده مطرح، پیگیری و اجرایی می‌کند.

مقصودی اظهار داشت: نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف با مجموعه مدیریت شهری در شهرداری‌ها و شورا‌های اسلامی به‌ویژه در شهرکرد به‌عنوان مرکز چهارمحال و بختیاری باعث تسریع در روند شناسایی و رفع مشکلات شهروندان در بخش‌های مختلف می‌شود.

رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اعضای شورای اسلامی شهرکرد از مدیران دستگاه‌های اجرایی برای کمک به توسعه همه‌جانبه و پایدار مرکز استان انتظار دارند.

مصطفی حیدری تاکید کرد: در این راستا تسریع در روند واگذاری عرصه آرامستان بهشت رحمت، تعیین تکلیف واگذاری محله منظریه، انتقال اسناد املاک روبه‌روی حسینیه اعظم و پرداخت سهم ۱۰ درصد شهرداری شهرکرد از فروش زمین‌ها و املاک دولتی از مهم‌ترین خواسته‌های مجموعه مدیریت شهری در شهرداری و شورای اسلامی مرکز استان به‌شمار می‌رود.

وی افزود: واگذاری زمین به‌منظور فعالیت متمرکز اصناف مختلف در مکان‌های تجمیعی به شهرداری انجام شود تا بتوان خدمات مورد نیاز این اصناف را به‌موقع تامین کرد.

حیدری تصریح کرد: واگذاری برخی اسناد به شهرداری شهرکرد از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از سال‌ها قبل راکد مانده است که انتظار است هر چه زودتر تعیین تکلیف و عملیاتی شود.

رییس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: حق و حقوق شهرداری همان حق مردم است و اگر نتوانیم خدمات بروز به مردم ارائه دهیم، مدیون شهروندان شده‌ایم.

محمدرضا بیاتی تاکید کرد: رسیدگی به حق شهرداری شهرکرد در راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تاکنون نهادینه نشده است.

وی یادآور شد: واگذاری زمین به‌منظور فعالیت متمرکز اصناف مختلف شهرکرد در مکان‌های تجمیعی باید به سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی باشد تا علاوه بر ارائه به‌موقع خدمات شهری باتوان سیاست‌گذاری استقرار و مدیریت شهری در این حوزه را انجام داد.

بیاتی به افزایش چشمگیر قیمت‌ها و هزینه‌های مختلف در حوزه مدیریت شهری اشاره و تصریح کرد: اگر راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری هر چه سریع‌تر محله منظریه را به شهرداری شهرکرد واگذار نکند، دیگر تمایلی برای پذیرفتن این مهم با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر رییس‌جمهور به استان وجود ندارد و باید قیمت‌ها براساس نظر کارشناسی بروزرسانی شود.

وی اظهار داشت: راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری رفع مشکل سند پارک ملت و بخشی از مجتمع فناوران یک شهرکرد را در دستور کار خود قرار دهد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: طراحی مربوط به ساخت و توسعه برخی محله‌های مرکز چهارمحال و بختیاری در گذشته براساس معیار‌های فنی، علمی و اصولی نبوده است.

سهم ۱۰ درصد شهرداری شهرکرد از فروش زمین‌های دولتی پرداخت می‌شود

ماشاءالله ایزدی به شیب بالای برخی مناطق شهرکرد و جاری شدن شدید روان‌آب‌های ناشی از بارندگی در این محله‌ها اشاره و تاکید کرد: رفع مشکلات ساکنان این مناطق باید با اولویت عملیاتی شود.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری در شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد از اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری درخواست دارد تا نسبت به ارائه طرح‌های علمی و عملیاتی برای توسعه فضا‌های مسکونی، رفاهی و تفریحی در مناطق مختلف مرکز استان اقدام کند.

ایزدی تصریح کرد: راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین طرح مشخصی برای استفاده بهینه از تپه‌های طبیعی موجود در برخی محله‌های شهرکرد را ارائه دهد.

نایب‌رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: مشاور طرح جامع شهرکرد وقت کافی برای تهیه این طرح بگذارد و در آن به‌صورت علمی و موضوعی بحث کند.

یوسف صادقی نظارت بیشتر بر روند طرح جامع شهرکرد را ضروری اعلام و تاکید کرد: در این طرح باید مسائل و مشکلات مهم مرکز چهارمحال و بختیاری مانند ترافیک، سامان‌دهی و توزیع مناسب مشاغل شهری، رعایت سرانه‌های شهری و سایر مسائل مرتبط با توسعه مرکز استان تهیه و ارائه شود.

وی یادآور شد: در این راستا پیشنهاد می‌شود تا راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری هماهنگی بیشتری با سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح جامع شهرکرد داشته باشد.

صادقی تصریح کرد: راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نسبت به عملیاتی شدن توافق مالکان زمین‌های شهرکیان برای تکمیل و راه‌اندازی بخش دیگری از کمربندی جوب شهرکرد اقدام کند.

وی اظهار داشت: رفع مشکل ترافیک علاوه بر ارتقای رفاه عمومی و رضایت‌مندی بیشتر شهروندان، به تسریع در روند اجرایی طرح‌های توسعه شهری در شهرکرد کمک می‌کند.

رییس کمیسیون املاک و امور اداری شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: دریافت مطالبات شهرداری شهرکرد از راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در رونق روند توسعه مرکز استان مؤثر است.

فاطمه بیگی تاکید کرد: در این راستا افزایش تعامل بین مجموعه مدیریت شهری در شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد با راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ضروری است.

وی افزود: به‌همین منظور افزایش تعامل و همکاری بیشتر راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با شهرداری شهرکرد بایستی در دستور کار مسئولان مرتبط قرار گیرد.

شهردار شهرکرد نیز گفت: این شهرداری هم‌اکنون ۵۷۰ میلیارد ریال بابت عوارض نوسازی و ۳۷۰ میلیارد ریال بابت عوارض پیشه‌وران از شهروندان و یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری طلبکار است.

محمدحسین واحدیان به لزوم بهره‌مندی از توان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در اجرای طرح‌های عمرانی، خدماتی، رفاهی و تفریحی مرتبط با توسعه شهری اشاره و تصریح کرد: در این راستا راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با انتقال سند زمین‌های شهرداری می‌تواند زمینه حضور این سرمایه‌گذاران را تسهیل، تقویت و تسریع کند.

وی یادآور شد: انتقال بازار‌های روز و برخی مشاغل شهری از مرکز شهرکرد و فعالیت دهکده سلامت خارج از مرکز شهر از سوی باید مطالعه، اجرایی و عملیاتی شود که این مهم به همکاری راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیاز دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.