احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به سیستان و بلوچستان دراوایل سال ۱۴۰۲

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بنا به هشدار‌های سازمان جهانی فائو و سازمان حفظ نباتات کشور احتمال حمله ملخ صحرایی مهاجر به کشور در اردیبهشت ماه سال آینده وجود دارد.

غلامحسین تیموری   اظهار کرد: در حال حاضر ملخ صحرایی در جنوب عربستان و یمن در فاز مهاجر قرار دارد و بنابه هشدار‌های سازمان جهانی فائو و سازمان حفظ نباتات کشور احتمال حمله ملخ صحرایی مهاجر به کشور در اردیبهشت ماه سال آینده وجود دارد و بیشتر این هجوم به سمت استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان وبلوچستان خواهدبود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به میانگین نرمال بارش از اسفندماه امسال تا خرداد سال ۱۴۰۲و احتمال ورود مجدد ملخ صحرایی به کشور و استان، ناوگان مبارزه با ملخ صحرایی سازمان جهاد کشاورزی با تجهیز امکانات و تهیه سموم مورد نیاز در آمادگی کامل برای مبارزه با این آفت خطرناک هستند.

وی تصریح کرد: رصد و پایش ملخ صحرایی همچنان در شهرستان‌های جنوبی استان ادامه داشته و سطح دیده بانی انجام شده از ابتدای امسال تاکنون به رقم ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار رسیده است.

تیموری تاکید کرد: خوشبختانه با حمایت ریاست سازمان جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه استان و سازمان حفظ نباتات کشور آمادگاه مبازره با آفات و بیماری‌های گیاهی جنوب شرق کشور در شهرستان ایرانشهر راه اندازی شده و جهت تجهیز کامل نیاز به مساعدت مقامات استانی و کشوری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار