برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی نوروزی در شهر‌های چهارمحال و بختیاری

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی در شهرستان‌های استان برپا می‌شود.

اسماعیل رمضانی گفت: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری برپا می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این اقدام در راستای معرفی صنایع‌دستی و همچنین فروش محصولات هنرمندان استان انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی افزود: صنایع‌دستی سفیران فرهنگی یک استان هستند و بهترین نقش را در معرفی فرهنگ و هنر مناطق دارند.

رمضانی اضافه کرد: با توجه به معرفی شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد برنامه‌های ویژه‌ای با محوریت این نامگذاری در بازارچه‌های موقت و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی این شهر اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون با توجه به قدمت و سابقه تاریخی چهارمحال و بختیاری از ۲۹۹ رشته صنایع‌دستی موجود در کشور ۸۰ رشته در استان ما فعال است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین ۱۲ هزار هنرمند و صنعت‌گر صنایع‌دستی به صورت فعال، نیمه‌فعال و آشنای به کار در این ۸۰ رشته فعالیت می‌کنند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی و حضور در نمایشگاه‌های کشوری و استانی از جمله حمایت‌هایی است که از فعالان حوزه صنایع‌دستی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار