انتقال حدود هزار زندانی خارجی به کشورهایشان تا پایان سال جاری

رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری از انتقال حدود هزار زندانی خارجی به کشورهایشان تا پایان سال جاری خبر داد.

عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با اشاره به انتقال قریب الوقوع حدود هزار نفر از اتباع خارجی محبوس در زندان‌های ایران به کشور‌های متبوع خود تا پایان سال ۱۴۰۱ گفت: تلاش داریم تعداد محدود هموطنانمان را که در دیگر کشور‌ها محکوم به حبس و در حال گذران دوران محکومیت خود هستند، به ایران منتقل کنیم.

جلالیان گفت: محکومان خارجی که قرار است به کشور‌های متبوع خود منتقل شوند، عمدتا به جرم مواد مخدر در حبس به سر می‌برند و فاقد شاکی خصوصی هستند، این افراد به اتباع کشورمان بدهی مالی ندارند و شامل محکومان به اعدام یا قصاص نیستند.
رئیس کمیته انتقال محکومان با تاکید بر لزوم رعایت جنبه‌های حقوق بشری و انسانی مورد تاکید اسلام در مورد محکومان، تلاش پیوسته برای بازپروری و بازاجتماعی نمودن محکومان در دوران حبس و تلاش برای ارتباط حداقلی محبوسان با خانواده خود در جهت حفظ کیان خانواده را خواستار شد.

جلالیان با اشاره به انتقال ۲۸۰ نفر از زندانیان افغانستانی محبوس در زندان‌های ایران به کشورشان که پیش از ظهر امروز صورت گرفت، تصریح کرد: تمام زندانیان افغانستانی منتقل شده، در داخل ایران مرتکب جرم شده و شخصا تقاضای انتقال به کشورشان برای گذران ادامه دوران حبس را داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار