اجرای طرح کتابخانه‌گردی در ۱۶ کتابخانه عمومی کردستان

به مناسبت نوزدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح «کتابخانه‌گردی» در ۱۶ کتابخانه عمومی کردستان اجرا می‌شود.

محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اظهار داشت: به مناسبت نوزدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح «کتابخانه‌گردی» در ۱۸ کتابخانه عمومی استان اجرا می‌شود این طرح در روز‌های دوشنبه و سه شنبه این هفته با دعوت از علاقمندان به کتابخانه‌های عمومی و اجرای برنامه‌های متنوع اجرا می‌شود.

محمد مخدومی با اشاره به اینکه سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی مطابق تقویم کشوری ۱۷ اسفند ماه هر سال است، افزود: امسال به دلیل اینکه روز ۱۷ اسفند مصادف با ولادت حضرت قائم (عج) است و تعطیل رسمی است برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی دو روز قبل از آن انجام می‌گیرد.

او عنوان کرد: مطابق دستورالعمل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح کتابخانه‌گردی شامل کتابخانه‌های مرکزی، اصلی، تازه تاسیس و بازگشایی شده در هر شهرستان است و بر این اساس این طرح، ۱۶ کتابخانه عمومی را در ۱۰ شهرستان استان کردستان شامل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی  کردستان تصریح کرد: در این طرح از مسئولان و عموم مردم و تمامی اقشار دعوت به عمل می‌آید که از کتابخانه‌های عمومی بازدید به عمل آورند و علاوه بر عضویت رایگان در کتابخانه با فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد عمومی و مردمی بیشتر آشنا شوند.

مخدومی بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی مرکزی امام خامنه‌ای، شهید مطهری، فردوسی و شهید ملاحیدر فهیم روستای آویهنگ در شهرستان سنندج، شهید ملامحمد امینی در سقز، شهید نجات‌اللهی و شهید شهسواری در شهرستان بیجار، شهید بهشتی در دیواندره و شهید مجید شهریاری در شهرستان دهگلان برخی از کتابخانه‌هایی هستند که در روز‌های ۱۵ و ۱۶ اسفند طرح کتابخانه‌گردی در آن‌ها اجرا می‌شود.

او گفت: کتابخانه‌های عمومی ملاحسن دزلی، شهید جلال بارنامه و شهید ملامحمد ذبیحی بیساران در شهرستان سروآباد، نبی اکرم (ص) در شهرستان بانه، شهید مدرس در قروه، امام خمینی (ره) مریوان و شهید نعمتی کامیاران از دیگر کتابخانه‌های واجد شرایط برای اجرای طرح کتابخانه‌گردی در استان کردستان هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اظهار داشت: اجرای طرح بازدید دانش‌آموزان، مسابقه نقاشی، نمایشگاه کتاب، اجرای طرح درختکاری، نشست‌های کتابخوان، کارگاه‌های آموزشی، دوره‌های مشاوره، نشست هم‌اندیشی با مسئولان و برنامه‌های ویژه در بخش کودک از جمله برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در این دور روز است.

او با اشاره به اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی، اضافه کرد: بر این اساس افراد و خیرین می‌توانند به منظور بهره‌مندی سایر علاقه‌مندان، کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.