اسلامی:

انرژی اتمی ایران گام اولش توسعه صنایع نیروگاهی است

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: سازمان انرژی اتمی کشور در گام اول توسعه صنایع نیروگاهی را پیگیری می‌کند.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان سفر به استان مرکزی گفت: گام اول  انرژی اتمی توسعه صنایع نیروگاهی و گام دوم ارزیابی و آزمون حین ساخت سازه‌های نیروگاهی است.

اسلامی با بیان اینکه استان مرکزی پیشرو در اجرای طرح‌های نیروگاهی کشور است افزود: هدف از این سفر پیگیری مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری به استان مرکزی و نظارت بر نحوه طراحی، ساخت ومهندسی ساخت تجهیزات نیروگاهی در این ابر صنایع کشور است.

اسلامی افزود: استان مرکزی علاوه بر ظرفیت‌های فاخر دارای یک واحد نیروگاه اتمی هم هست و برنامه سازمان انرژی اتمی ایران توسعه صنعتی کشور با بهره گیری از فناوری‌های نوین و تلفیق تحقیق و توسعه با ظرفیت‌های عظیم صنعتی است.

او اضافه کرد: ظرفیت بسیار عظیمی در صنایع مادر استان مرکزی برای پیشبرد توسعه صنایع نیروگاهی کشور وجود دارد و امیدواریم با تفاهم نامه‌های منعقد شده زمینه برای همکاری‌های هر چه بیشتر فراهم شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور بیان کرد: با همکاری‌های صورت گرفته مادر صنایع استان مرکزی از مرحله بدون سفارش بودن عبور کرده اند و سفارش‌های جدید در مدار تولید قرار گرفته و اکنون اجرای آن‌ها در مرحله انطباق و شکوفایی است.

او ادامه داد: در حال حاضر صنایع بزرگ و کوچک استان مرکزی با سازمان انرژی اتمی همکاری می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.