آغاز به کار دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان یزد از آغاز به کار دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد خبر داد.

دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد و دبیر ستاد، سرپرست معاونت گردشگری و اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری یزد در محل این اداره کل آغاز به کار کرد.

در این نشست احمد آخوندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد گفت: پیش‌بینی می‌شود نوروز امسال استان‌های نیمه جنوبی کشور با استقبال گردشگران مواجه باشند که با توجه به سردی هوا و اینکه استان یزد هم یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور است، قطعاً با استقبال گردشگران روبرو خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد ادامه داد: امسال با توجه به تقارن بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان و حفظ حرمت این ماه، توجه به اعتقادات مذهبی و آداب‌ورسوم مردم استان یزد از اولویت‌های نوروز ۱۴۰۲ خواهد بود. با توجه به پیشینه فرهنگی یزد و زیست مؤمنانه مردمان این شهر، برای احیای فرهنگ دارالعباده در رمضان باید برنامه‌ریزی خاصی انجام شود و در کنار توسعه گردشگری یزد به حفظ موازین اسلامی، فرهنگی و در نظر گرفتن تمام چارچوب‌های دین توجه شود.

آخوندی در ادامه خواستار مدیریت تور‌های گردشگری استان در ایام نوروز هم از مبدأ و هم از مقصد شد و تصریح کرد: رمضان در نوروز امسال فرصت مناسبی است تا گردشگری رمضان مانند برخی کشور‌های اسلامی در یزد هم رونق بگیرد.

از دیگر مباحث مهم مطرح‌شده در این نشست توسط دبیر ستاد خدمات سفر استان، راه‌اندازی بازارچه تور‌های گردشگری نوروزی در یزد بود که مقرر شد در اماکن پربازدید این بازارچه‌ها راه‌اندازی شود.

او همچنین از هماهنگی با پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی استان برای برخورد با تور‌های غیرمجاز خبر داد و گفت: با این تور‌ها به‌شدت برخورد خواهد شد.

تعیین نرخ مناسب و یکسان برای اتوبوس‌های گردشگری، استفاده از ظرفیت‌های شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها برای راه‌اندازی تور‌های ارزان‌قیمت و حل مشکل حمل‌ونقل برای دفاتر خدمات مسافرتی، تعریف تور‌های یزد گردی با مسیر‌های مشخص، اختصاص پارکینگ برای تور‌های نوروزی با مجوز شهرداری از مصوبات مطرح‌شده در این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار