اجرای پویش همراهان سفر ایمن در آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از اجرای طرح سراسری پویش فرهنگی ایمنی "همراهان سفر ایمن" در ایام نوروز ۱۴۰۲ در استان خبر داد.

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران از اجرای طرح سراسری پویش فرهنگی ایمنی "همراهان سفر ایمن" در ایام نوروز ۱۴۰۲ در خبر داد گفت: این طرح در ۲ محور ارتباطی شهید کلانتری و ارومیه - سلماس با مشارکت ستاد اقامه نماز استان از ۲۴ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ اجرا می شود.

پیمان آرامون اظهار داشت: پویش "همراهان سفر ایمن" را با رویکرد اصلی آموزش و افزایش دانش عمومی نسبت به فرهنگ صحیح رانندگی با ایجاد چهار ایستگاه در محور ارتباطی یاد شده را  اجرایی می شود.

وی کمک به افزایش ایمنی در سفر‌های نوروزی برای  استفاده کنندگان خودرو‌های شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی و ناشی از رانندگی طولانی در محور‌های اصلی و منتخب، بکارگیری ظرفیت‌های لازم برای تحقق اهداف و برنامه‌ها در چارچوب آیین نامه انضباطی و اجتماعی ترافیکی مورد تاکید کمیسیون ایمنی راه‌ها، بکارگیری هنر در خدمت ایمنی، ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف درمسیر و کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران را از اهداف اصلی این پویش عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی اضافه کرد: امسال به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز این طرح با نگاه دینی مذهبی عجین شد و در آن مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، رسانه ای، هنری و اقدامات ترکیبی در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مبنی بر فرهنگ سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی و محتویات دینی اجرا می‌شود.

به گفته آرامون در این پویش تلاش می‌شود تا با استفاده از قابلیت رشته‌های مختلف هنری، موضوعات و محورهایی، چون حواس پرتی آنی، خستگی و خواب آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، رانندگی در شب، رانندگی در شرایط خاص، چراغ روشنایی، تمیزی و قابل شناسایی بودن خودرو، درست بودن ضامن کمربند ایمنی، آشنایی با اصول رانندگی در آزادراه و راه اصلی و موارد دیگر به مخاطبان و گروه هدف ارایه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی افزود: اجرای نمایش‌های آیینی مذهبی و سنتی بومی و محلی، اجرای قطعات موسیقی‌های سنتی و مقامی و برگزاری مسابقه عکس و مسابقه ویژه کودکان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این پویش است که برای رانندگان و مسافران اجرا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.