معاون هماهنگی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در بازدید از صنایع اراک:

واردات لوکوموتیو منافی حمایت از تولید نیست

کوشش تبار گفت: تلاش بر این است که فرصت‌های خود در حوزه تولید و سرمایه گذاری را از دست ندهیم، اما جلوی تولید نیز گرفته نمی‌شود.

کوشش تبار معاون هماهنگی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در بازدید از چند واحد تولیدی صنعتی در اراک در خصوص تولیدات شرکت واگن پارس اراک گفت: واردات لوکوموتیو منافی حمایت از تولید نیست.

کوشش تبار افزود: نمی‌توان فرصت‌های کوتاه مدت را از دست داد و تلاش بر این است که فرصت‌های خود در حوزه تولید و سرمایه گذاری را از دست ندهیم، اما جلوی تولید نیز گرفته نمی‌شود.

او اضافه کرد: قرارداد واگن پارس بر قوت خود باقی است و واردات به این جهت است که فرصت سرمایه گذاری هدر نرود و چرخه حفظ و کامل شود.

معاون هماهنگی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور عنوان کرد: حمایت از تولیدکنندگان لوکوموتیو از گذشته بوده و اکنون نیز وجود دارد و پیگیری لازم در خصوص باقی موارد انجام خواهد شد.

او ادامه داد: نکته مهم در خصوص حمایت از تولید کننده، برگزاری مستمر و بسیار جدی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است که در سطح استان‌ها با حضور استاندار و در سطح ملی به طور مستمر برگزار می‌شود و در این کارگروه‌ها به طور مستمر مشکل واحد‌های دارای مشکل و راکد پیگیری می‌شود.

کوشش تبار تصریح کرد: در این کارگروه‌ها همچنین اگر واحدی در مسیر رکود قرار بگیرد قطعا پیگیری می‌شود تا این زمینه ایجاد نشود و واحد‌های راکد شده به چرخه تولید بازگردند.

او بیان کرد: در یکی از واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی خیرآباد ۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و درخواست بر این بود که با ۱۰ میلیارد می‌تواند کار خود را توسعه دهد که امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان این مهم مطرح و مصوب خواهد شد تا ۱۰ میلیارد در اختیار این واحد قرار گیرد.

معاون هماهنگی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه حدود ۲۲۳ واحد در این استان در این ۱۱ ماهه احیا شده گفت: با احیای این واحد‌ها حدود ۱۴۰۰ فرصت شغلی نیز احیا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.